  • 1. Data: 2003-12-11 10:54:33
    Temat: Korekta PIT5, czy zaksiegowac pózniej?
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    Witam.

    KPiR, VAT kwartalnie. Mój problem jest zwiazany z naprawa bezgotówkowa
    samochodu leasingowanego (wczesniej juz pytalem o nieco inny aspekt tej
    sprawy na tymze forum).

    Mój ksiegowy zdaje sie uznaje metode kasowa, wiec byl problem z
    zaksiegowaniem faktury wystawionej co prawda na mnie, ale zaplaconej gotówka
    tylko w czesci dot. VAT'u (netto placi ubezpieczyciel przelewem od razu do
    warsztatu, który fakture wystawil - typowe w naprawach bezgotówkowych).
    Teraz mam juz decyzje ubezpieczyciela o wyplacie odszkodowania, lecz jest
    ona z innego miesiaca niz faktura - faktura z pazdziernika, a decyzja z
    listopada.

    W zwiazku z tym mam pytanie. Czy zrobic korekte PIT5 za pazdziernik i
    zaksiegowac fakture jako koszt w pazdzierniku, czy tez zaksiegowac ja z data
    otrzymania decyzji? Oczywiscie w obu przypadkach decyzje ksieguje jako
    przychód w listopadzie (no chyba nie w pazdzierniku?).

    I pytanie dodatkowe: w przypadku korekty, musze to jakos uzasadniac? czy
    jestem z miejsca traktowany jako potencjalny przestepca podatkowy i moge sie
    spodziewac rychlej kontroli? jaka jest formula takiego uzasadnienia?

    pozdrawiam,
    MK.