  • 1. Data: 2008-01-29 18:59:16
    Temat: Korekta zeznania.
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Witam.
    Złożyłem PIT 37, dostałem już zwrot.
    Jednak zapomniałem o jednej umowie o dzieło.
    Czy jak złożę teraz korektę, to muszę liczyć się z jakimiś konsekwencjami?
    Dodam, że w wyniku tej pomyłki zwrot jest o 1 zł niższy (czyli oddam tę
    złotówkę do US na konto).

    --
    Arek

  • 2. Data: 2008-01-29 19:03:34
    Temat: Re: Korekta zeznania.
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-01-2008 o 19:59:16 Arek <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > konsekwencjami?
    > Dodam, że w wyniku tej pomyłki zwrot jest o 1 zł niższy (czyli oddam tę

    Musisz złożyć też wyjasnienie przyczyn korekty - inaczej nie będzie ona
    skuteczna.
    Wyjaśnienie to zwykłe pisemko, pamiętaj żeby podać tam swoje dane i NIP
    i skrobnąć że zapomniałeś ale już sobie przypomniałeś a te 1zł przed chwilą
    wpłaciłeś im na konto. I po sprawie.

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-01-29 19:26:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    t...@o...pl wrote:

> [...]
    > i skrobnąć że zapomniałeś ale już sobie przypomniałeś a te 1zł przed chwilą

    z odsetkami :)

  • 4. Data: 2008-01-29 19:30:49
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-01-2008 o 20:26:46 witek <w...@g...pl.invalid>
    napisał(a):

    > z odsetkami :)

    Chyba ;) a nie :) ;)

    pozdr,
    tommyz

  • 5. Data: 2008-01-29 22:20:09
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.t5pgj8amipkhj4@unk...
> [...]
    > Wyjaśnienie to zwykłe pisemko, pamiętaj żeby podać tam swoje dane i NIP
    > i skrobnąć że zapomniałeś ale już sobie przypomniałeś a te 1zł przed

    Problem w tym, że od pewnego czasu powinno się prowadzić ewidencję umów
    o dzieło/zlecenia, co wynika z przepisów o VAT. Więc urząd skarbowy może
    zechcieć zajrzeć do tej ewidencji i... tyłek z tyłu. Ja dla spokojności bym
    stworzył taki dokument i w razie czego (o ile urząd o to poprosi) okazał.

  • 6. Data: 2008-01-30 08:59:09
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-01-2008 o 23:20:09 Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > może zechcieć zajrzeć do tej ewidencji i... tyłek z tyłu. Ja dla
    > spokojności bym stworzył taki dokument i w razie czego (o ile urząd o to

    Tyle że taka ewidencja, w najbardziej wypasionej postaci, to zwykła
    tabelka - Lp., nr rachuneku/umowy, data, kwota.
    Uparłbym się nawet że ułożone po kolei rachunki to też ewidencja.
    Poza tym takie umowy mogą równie dobrze nie podlegać pod VAT, jeśli
    spełnionych jes kilka warunków.

    pozdr,
    tommyz

  • 7. Data: 2008-01-30 09:20:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jan 2008, Marcin Wasilewski wrote:

    > Problem w tym, że od pewnego czasu powinno się prowadzić ewidencję umów
    > o dzieło/zlecenia, co wynika z przepisów o VAT.

    Dla "przypadku ogólnego"??
    Tak było a nie jest... umowy co do których określono w "więzach prawnych"
    odpowiedzialność zlecającego nie podlegają!

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-01-30 12:53:57
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0801301019280.876@athlon64...

    > Dla "przypadku ogólnego"??
    > Tak było a nie jest... umowy co do których określono w "więzach prawnych"
    > odpowiedzialność zlecającego nie podlegają!

    Ja ujmuję w ewidencji wszystkie. Także te "niepodlegające". W uwagach
    opisuję jako "nie podlega VAT".

    marekz

  • 9. Data: 2008-01-30 21:13:14
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Witam.
    > Złożyłem PIT 37, dostałem już zwrot.
    Jestem pod wrażeniem - mówimy o 2007 roku ?
    Jeśli tak to zdradż sekret - który to urząd taki szybki jest ?

    - przyznaj się - masz "układ" , pracujesz w tym urzedzie ?

    > Jednak zapomniałem o jednej umowie o dzieło.
    No nie - jednak nie pracujesz w urzedzie bo byś niezapomniał ,

> [...]
    > Dodam, że w wyniku tej pomyłki zwrot jest o 1 zł niższy (czyli oddam tę
    Jak nie potrzebujesz zaświadczenia o niezaleganiu z podatkami przez najbliższe
    5 lat to olej tę złotówkę jako cel wyprawy do banku czy US-u. Jak bedą mocno
    chcieć to najwyżej potrącą ci w latach następnych z kolejnego zwrotu w
    najgorszym przypadku po 5 latach w zaokr. 2 złote a jeśli nawet inflacja wymusi
    podwyżkę stóp procentowych to jeśli zaległość wraz z odsetkami powstałymi w tym
    okresie osiągnie kwotę obligujacą do upomnienia - to znaczy ,że inflacja jest
    na takim poziomie (150% w skali roku ?), że i tak nie ma po co żyć - a tym
    bardziej z czego zapłacić. :-)))