  • 1. Data: 2008-01-29 14:11:20
    Temat: sprzedaż firmy
    Od: mk <n...@j...pl>

    Witam
    Jak wygląda sprawa sprzedaży firmy Jednoosobowa DG. Można skoro firma to ja?

    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2008-01-29 14:11:38
    Temat: Re: sprzedaż firmy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mk pisze:
    > Witam
    > Jak wygląda sprawa sprzedaży firmy Jednoosobowa DG. Można skoro firma to
    > ja?

    Nie można. Druga osoba może co najwyżej założyć firmę i możesz jej
    sprzedać posiadane wyposażenie itp.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-29 20:05:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jan 2008, Liwiusz wrote:

    > Nie można. Druga osoba może co najwyżej założyć firmę i możesz jej sprzedać
    > posiadane wyposażenie itp.

    ...czyli sprzedać przedsiębiorstwo.
    Ale dla porządku można dodać wyjątki, zawarte w KC:

    _117.html
    +++
    Art. 43[8]
    § 1. W przypadku utraty członkostwa przez wspólnika, którego nazwisko
    było umieszczone w firmie, spółka może zachować w swej firmie nazwisko
    byłego wspólnika tylko za wyrażonš na piœmie jego zgodš, a w razie
    jego œmierci - za zgodš jego małżonka i dzieci.
    § 2. Przepis § 1 stosuje się odpowiednio w wypadku kontynuowania
    działalnoœci gospodarczej osoby fizycznej przez innš osobę
    fizycznš będšcš jej następcš prawnym.
    § 3. Kto nabywa przedsiębiorstwo, może je nadal prowadzić
    pod dotychczasowš nazwš. Powinien jednak umieœcić dodatek
    wskazujšcy firmę lub nazwisko nabywcy, chyba że strony
    postanowiły inaczej.
    Art. 439
    § 1. Firma nie może być zbyta.
    § 2. Przedsiębiorca może upoważnić innego przedsiębiorcę
    do korzystania ze swej firmy, jeżeli nie wprowadza to w błšd.
    ---

    pzdr, Gotfryd