  • 1. Data: 2008-01-29 10:49:58
    Temat: usługi, VAT i EU, ale dla nie-VATowca
    Od: jakub <j...@g...com>

    Witam,

    Znalazłem wątek z początku tego miesiąca odnośnie eksportu usług, w
    którym czytamy:

    Pyt.:

    Odp.:
    > Ano, faktura w kwocie netto(tzw. np)

    A co w sytuacji kiedy osoba, której sprzedajemy usługę nie jest
    VATowcem Europejskim?

    Wystawiam fakturę w kwocie brutto i jednocześnie odprowadzam podatek
    za kupującego?

    Pozdrawiam,
    J.

  • 2. Data: 2008-01-29 10:56:23
    Temat: Re: usługi, VAT i EU, ale dla nie-VATowca
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-01-2008 o 11:49:58 jakub <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > VATowcem Europejskim?
    >
    > Wystawiam fakturę w kwocie brutto i jednocześnie odprowadzam podatek

    Są 3 poziomy (nie)bycia vatowcem:
    - niepodatnik
    - podatnik
    - podatnik UE

    Dla usług niematerialnych(z art. 27 ust. 4 ustawy) mabywca ma być tylko
    podatnikiem(taxable person)
    - nie musi miec EU VAT ID. Niemniej jednak osobiście to bym bał się
    wystawić fakturę np
    dla kogoś, kogo nie można sprawdzić przez VIES..

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-01-29 11:04:56
    Od: jakub <j...@g...com>

    On 29 Sty, 11:56, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:
> [...]
    > wystawić fakturę np
    > dla kogoś, kogo nie można sprawdzić przez VIES..

    W moim przypadku kontrahent jest "niepodatnikiem", nie prowadzi
    działalności, nie jest VATowcem, a tym bardziej nie jest VATowcem UE.

  • 4. Data: 2008-01-29 11:09:08
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-01-2008 o 12:04:56 jakub <j...@g...com> napisał(a):

    > W moim przypadku kontrahent jest "niepodatnikiem", nie prowadzi
    > działalności, nie jest VATowcem, a tym bardziej nie jest VATowcem UE.

    No to naliczasz VAT krajowy i po zawodach

    pozdr,
    tommyz

  • 5. Data: 2008-01-29 11:28:15
    Od: jakub <j...@g...com>

    On 29 Sty, 12:09, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:
    > No to naliczasz VAT krajowy i po zawodach

    I, jak rozumiem, rozliczam jak zwykłego klienta z Polski...

    Dzięki, pozdrawaiem,
    J.

  • 6. Data: 2008-01-29 11:31:04
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    t...@o...pl pisze:

    > No to naliczasz VAT krajowy i po zawodach

    I jeszcze dl a jasności, żeby niedopowiedzenie w archiwum nie zostało
    (chociaż z tutułu wątku wynika, że chodzi o EU):
    Jeśli faktura do kraju poza EU, wtedy VAT NP niezależnie dla kogo, jeśli
    do kraju w EU, wtedu jak wyżej :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 7. Data: 2008-01-29 11:31:51
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-01-2008 o 12:28:15 jakub <j...@g...com> napisał(a):

    > I, jak rozumiem, rozliczam jak zwykłego klienta z Polski...

    Tak, zdecydowana większość(jeśli nie wszytskie) transakcji z niepodatnikami
    podlega pod "krajowy" VAT. Uzasadnienie jst proste - niepodatnik nie
    rozliczy
    się na zasadzie "reverse charge" bo jest... niepodatnikiem :)

    pozdr,
    tommyz

  • 8. Data: 2008-01-29 13:44:27
    Temat: Re: usługi, VAT i EU, ale dla nie-VATowca [OT]
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

> [...]
    > rozliczy
    > się na zasadzie "reverse charge" bo jest... niepodatnikiem :)

    Witam grupe

    Podłącze się pod pytanie bo temat podobny.

    Czy w Niemczech kazdy podatnik Vat jest podatnikiem EU ?

    Pozdrawiam
    boropi

  • 9. Data: 2008-01-29 17:40:36
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-01-2008 o 14:44:27 boropi <b...@w...pl> napisał(a):

    > Witam grupe
    >
    > Pod??cze sie pod pytanie bo temat podobny.
    >
    > Czy w Niemczech kazdy podatnik Vat jest podatnikiem EU ?

    Zdaje się mają dwa numery - unijny i wewnętrzny,
    co by mogło wskazywać na to, że na unijny mają osobne zapisy.
    Ale to tylko takie bardzo luźne przemyślenia.

    pozdr,
    tommyz

  • 10. Data: 2008-01-29 22:07:52
    Od: jakub <j...@g...com>

    On 29 Sty, 12:31, ajt <a...@u...com.pl> wrote:

> [...]
    > (chociaż z tutułu wątku wynika, że chodzi o EU):
    > Jeśli faktura do kraju poza EU, wtedy VAT NP niezależnie dla kogo, jeśli

    Czyli zarówno do Norwegii jak i Kanady, czy USA, sprzedaję usługę po
    cenie netto i z VATu się nie rozliczam, bo go nie nie ma, tak?