  • 1. Data: 2008-01-29 18:36:48
    Temat: Kredyt hipoteczny - odliczenie odsetek od podatku
    Od: "lesmarc" <l...@p...onet.pl>

    W 2006 roku podpisałem wraz ze swoją dziewczyną umowę przedwstępną kupna
    mieszkania z deweloperem (podział 50% do 50%, czyli pół na pół z moją
    dziewczyną). Od października 2006 spłacamy odsetki (10 października
    wpłaciliśmy 25% wartości mieszkania, około 30 listopada kolejne 25%, ok. 30
    marca 2007 kolejne 25%, ok 30 lipca kolejne 20% i do końca roku ostatnie
    5%) Tak więc w tej chwili spłacamy wspólnie 100% kredytu. Na obecną chwilę
    nie mam jeszcze aktu notarialnego własności mieszkania (prawdopodobnie nie
    będziemy go mieli do końca 2008 r.) Nie mając jeszcze aktu notarialnego
    podstawa oprocentowania nie maleje, więc w tej chwili całość kwoty, którą
    przelewam do banku stanowią odsetki, a co za tym idzie powinienem mieć
    możliwość je odliczyć. I tutaj pojawia się moje pytanie: czy nie mając
    jeszcze ustanowionego prawa własności do lokalu (w sensie, że nie mam
    jeszcze aktu) można odliczać sobie odsetki od dochodu? Jeśli można to w jaki
    sposób mamy to sobie odliczać z moją dziewczyną (czy oboje możemy odliczać
    całość odsetek tzn. np. wspólnie spłaciliśmy 10 tys. PLN i oboje odliczamy
    po 10 tys. czy też ja 5 tys i ona 5 tys.? Z tego co gdzieś wyczytałem w tym
    roku tzn 2008 można odliczać odsetki od wartości kredytu lub jego części do
    wysokości 212 tys. pln.

    Pzdr
    lesmarc