  • 1. Data: 2008-01-29 20:05:20
    Temat: spis z natury na pierwszy dzień dzialalności ...
    Od: c...@g...com

    i tu zaczynają ja sie dla mnie schody ..

    zgodnie z informacjami z kpir - spisem tym obejmuję materiały , towary
    handlowe, półprodukty ...zakupione przed rozpoczęciem działalności

    będę zajmowała sie produkcja i sprzedażą elektroniki ..

    wiadomo, że pomysł na taki a nei inny sposób zarobkowania nie wziął
    sie znikad ... eksperymenty, testy... zakupy podzespołów
    elektronicznych, obwodów drukowanych ... lutowanie i sprawdzane czy
    działa :p

    skoro zlepiłam kilka dzialajacych urządzeń i chcę je legalnei
    sprzedawać- rejestruję działalnoćś

    mam sporo płytek, części i gotowych "zabawek" które mogę zacząć
    sprzedawać na dzień rozpoczęcia działalności .. jak je sprzedam
    dopiero wtedy będę zamawiała komponenty "na firme"

    i co mam zrobić w kwestii tego początkowego spisu (wyceniłam go wg cen
    rynkowych - kwota kilkuset złotych)
    nei mam faktur na większość ujętych nim pozycji
    mimo tego wprowadzić go do kpir?

    US sie nie "przyburzy" ze nie mogę udokumentować tych wydatków ?(wiem
    oczywiście że wartość spisu poczatkowego nie jest bezpośrednio KUP a
    dopiero w rocznym rozliczeniu go uwzględniam)

    ratunku ...
    w zasadzie mogłabym powiedziec, ze na dawnej pasji do elektroniki chcę
    teraz zarabiać - a jako "pasjonat" nie zbierałam faktur i rachunków
    ale czy US przełknie te zakupy ?

  • 2. Data: 2008-01-29 20:27:17
    Temat: Re: spis z natury na pierwszy dzień dzialalności ...
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-01-2008 o 21:05:20 <c...@g...com> napisał(a):

    > ratunku ...
    > w zasadzie mogłabym powiedziec, ze na dawnej pasji do elektroniki chcę
    > teraz zarabiać - a jako "pasjonat" nie zbierałam faktur i rachunków
    > ale czy US przełknie te zakupy ?

    No i IMHO to jest prawidłowe wytłumaczenie - po to jest ten początkowy
    spis z natury
    żeby wnieść jakieś posiadane rupiecie.

    Głowa do góry - i powodzenia! :)

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-01-29 20:27:59
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    BTW te "zabawki" podpadają pod CE? Bo jeśli tak to masz inne zmartwienie..

  • 4. Data: 2008-01-29 20:41:31
    Od: c...@g...com

    On 29 Sty, 21:27, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:
    > BTW te "zabawki" podpadają pod CE? Bo jeśli tak to masz inne zmartwienie..

    CE na razie zostawiam ( moje "zabawki" można podciagnać pod DIY )

    a tak dla "usprawiedliwienia" ;) że to nie jest tak, ze nei znalazłam
    bo .. nie szukałam :p
    poszukałam na grupie - znalazłam temat z lipca
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/1ee98ea334a12f5e/e8142743932a51e
    6?hl=pl&lnk=gst&q=remanent+pocz%C4%85tkowy#

    i na jego "podstawie" - zaniżać wartość tego, na co nie mam faktur ? a
    to na co mam - wrzucać wg ceny zakupu ?

  • 5. Data: 2008-01-29 22:02:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jan 2008, t...@o...pl wrote:

    > BTW te "zabawki" podpadają pod CE? Bo jeśli tak to masz inne zmartwienie..

    wKF: "podpadanie" to mało ścisłe jest.
    Z rzadka przepisy wymagają certyfikatu (jakieś "napięcia niebezpieczne
    dla zdrowia", w zasilaczu dla przykładu) i wtedy pewnie wtopa, ale
    dla większości rzeczy wystarcza "deklaracja". Producenta :) (lub
    importera)

    pzdr, Gotfryd