    From: Leszek <a...@e...pl>
    Subject: Korekty - parę pytań
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 27 Aug 2012 15:13:59 +0200

    Witam,

    Przeglądając dokumentację podatkową za 2006 odkryłem, że
    kilka dokumentów zostało błędnie zaksięgowanych - ze stratą
    dla mnie. Czy mam prawo (obowiązek?) złożyć korektę
    odpowiednich deklaracji (vat7, pit5)? Jako że nic nie muszę
    dopłacać (wręcz przeciwnie), to czy nadpłaconą kwotę mogę
    sobie odliczyć od następnej wpłaty na pit/vat, czy też mam
    jakoś wnioskować o jej zwrot? A może jest już ona nie do
    odzyskania?

    I druga sprawa - czy jeżeli błąd popełniony w jednej deklaracji
    jest przepisywany w kolejnych deklaracjach ("w polu X przepisz
    pole Y z poprzedniej deklaracji"...), to czy trzeba korygować
    je wszystkie, czy tylko tę pierwszą, w której pomyłka miała
    konsekwencje podatkowe (zmniejszenie/zwiększenie podatku)?