  • 1. Data: 2005-01-14 11:58:55
    Temat: Koszt odbioru DR z WK - czy to jest KUP?
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    Witam,

    KPiR, VAT.

    Auto w leasingu mialo stluczke (nie z mojej winy), likwidacja szkody z
    OC sprawcy obejmuje dodatkowe bad. techniczne, gdyz po wypadku panowie
    policjanci (nadgorliwce pieprzone), zatrzymaly DR, bo lampa byla zbita
    (zewn. klosz). DR powedrowal wiec do Wydz. Kom. w miescie wlasciciela
    pojazdu, czyli leasingodawcy. Wynik badanie technicznego zostal przeslany do
    leasingodawcy, ten odebral DR i mi go odeslal. I teraz przyszla mi f-ra na
    97.60 PLN z usluga pt.: "Koszt odbioru z Wydz. Kom. dowodu rejestracyjnego".

    Mam takie pytania:
    1. Czy to jest dla mnie KUP?
    2. Jesli tak na 1., to moge odliczyc VAT, czy nie?
    3. Jesli nie na 2., to czy mam jako KUP liczyc netto, czy brutto?
    4. Troche nie ta grupa, ale moze ktos wie: czy mam prawo domagac sie od TU
    pokrycia tego kosztu, jako czesci odszkodowania?

    pozdrowienia,
    MK.

  • 2. Data: 2005-01-14 13:15:10
    Temat: Re: Koszt odbioru DR z WK - czy to jest KUP?
    Od: "Bzooo" <z...@e...net.pl>

    > 1. Czy to jest dla mnie KUP?
    Nie wiem

    > 2. Jesli tak na 1., to moge odliczyc VAT, czy nie?
    Jeśli jesteś vatmanem, masz na fakturze naliczony vat to dlaczego nie?

    > 3. Jesli nie na 2., to czy mam jako KUP liczyc netto, czy brutto?
    Jeśli "nie" na 2 to oczywiście brutto - bo nieodliczony vat Twoim kosztem
    jest.

    > 4. Troche nie ta grupa, ale moze ktos wie: czy mam prawo domagac sie od TU
    > pokrycia tego kosztu, jako czesci odszkodowania?
    Spróbować nie zaszkodzi, najwyżej odeślą Cię z kwitkiem.

  • 3. Data: 2005-01-14 13:25:19
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik MK napisał:

> [...]
    > 97.60 PLN z usluga pt.: "Koszt odbioru z Wydz. Kom. dowodu rejestracyjnego".

    A co mówi na temat takiej sytuacji umowa leasingu? Jak wynika to z umowy
    to tak.

> [...]
    > 4. Troche nie ta grupa, ale moze ktos wie: czy mam prawo domagac sie od TU
    > pokrycia tego kosztu, jako czesci odszkodowania?

    IMHO Ty nie jesteś stroną. OC sprawcy pokrywa szkody właściciela i na
    dobrą sprawę to leasingodawca powinien wystąpić do ubezpieczyciela o
    zwrot tych kosztów. A że do Ciebie miał bliżej to.... patrz p. 1.

    pzdr

    Tomek

    Najlepsze auto, najlepsze moto... >>> http://link.interia.pl/f1841