  • 1. Data: 2005-01-14 14:50:00
    Temat: amortyzacja - centrala tel
    Od: "pelek" <p...@c...edu.pl>

    Hi
    Pisze po raz pierwszy na ta grupe.
    Ksiegowa dała mi zadanie żeby odszukać w wykazie środków trwałych pozycji
    dla centrali telefonicznej. Nie wiem pod co ja zakwalifikować czy pod
    Maszyny, urządzenia i aparaty ogólnego zastosowania KŚT - 4 czy może
    Samodzielne urządzenia do automatycznej regulacji i sterowania procesami
    KŚT - 492 ?
    Może mi ktoś podpowie gdzie tego szukać ?
    Z góry dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2005-01-14 15:27:48
    Temat: Re: amortyzacja - centrala tel
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

> [...]
    > Maszyny, urządzenia i aparaty ogólnego zastosowania KŚT - 4 czy może
    > Samodzielne urządzenia do automatycznej regulacji i sterowania procesami
    A Ty kim jesteś, że księgowa każe takie informacje Tobie wyszukiwać? A
    księgowa za co bierze kasę?

    > Może mi ktoś podpowie gdzie tego szukać ?
    W GUSowskiej klasyfikacji ŚT. Księgowa tego nie wie?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2005-01-14 15:39:34
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/14/2005 4:27 PM, Użytkownik pisarz napisał:

    > pozycji

    > A Ty kim jesteś, że księgowa każe takie informacje Tobie wyszukiwać? A
    > księgowa za co bierze kasę?

    Referentem ds ewidencji majątku trwałego?

    --
    gefragt

  • 4. Data: 2005-01-14 18:12:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    pelek napisał(a):
> [...]
    > KŚT - 492 ?
    > Może mi ktoś podpowie gdzie tego szukać ?

    A może 626 urządzenia telefoniczne?

    ŚT musi miec przypisany pełen numer kalsyfikacyjny - rodzaj, nie grupę
    lub podgrupę
    Nie ma wybory czy 4 czy 492 (czy zakwalifikowac to jako mebel czy jako
    stół?). Rodzaj 492 zawiera się w grupie 4.
    Wybór jest gdy mamy rodzaje 492 i 493 i musimy międyz nimi zdecydować.

    Poza tym, jeżeli już masz się zawodowo zajmować środkami trwałymi to
    może bys jednak przeczytał kalsyfikację.
    Nie mowię o śledzeniu numerków (chociaz tak byoby najlepiej - to jest
    niezła lektura do poduszki) ale o założeniach wstępnych i opisach do
    każdej grupy. Po opisach juz się mozna zorientowac gdzie ewentualnie
    szukac glębiej.
    Przede wszystki urządzenia sie klasyfikuje wg. funkcji a nie wg.
    techologii w jakiej je zbudowano. Cyfrowa centrala telefoniczna to nie
    komputer a urządzenie telefoniczne. Jak będzie pozytonowa albo na 45
    sznurków i gwódź to tez będzie urządzenie telefoniczne :-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2005-01-17 10:28:38
    Od: "pelek" <p...@c...edu.pl>

    Tak się składa że nie zajmuję się środkami trwałymi i nie będę się nimi
    zajmował. Jestem informatykiem, a że mam chory układ w firmie to księgowa
    poczuwa się za szefa (o jej kompetencjach i wiedzy sie nie wypowiadam) i
    daje innym różne zadania nie związane z ich stanowiskiem. Tak się składa że
    mi dotało się odnalezienie w środkach trwałych numeru dla centrali
    telefonicznej i dlatego tu pytam.
    Dzieki za pomoc