  • 1. Data: 2005-09-06 21:35:48
    Temat: Koszt uzyskania przychodu - nietypowe pytanie
    Od: Adam Dyga <a...@N...pl>

    Witam,

    Ostatnio zaczalem normalna prace, trzeba bylo wypelnic pare roznych
    papierkow na rozne tematy i nasunelo mi sie pytanie
    zwiazane z kosztem uzyskania przychodu.
    Czy moze byc taka sytuacja, ze osobie zwyczajnie pracujacej na pelen
    etat w jednej pracy (mam nadzieje, ze kazdy mniej wiecej wie co to
    znaczy) nie bedzie "przyslugiwac" koszt uzyskania przychodu?

    Pozdrawiam
    AD

  • 2. Data: 2005-09-07 09:39:20
    Temat: Re: Koszt uzyskania przychodu - nietypowe pytanie
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    Koszty w tym wypadku sa zryczaltowane i naleza sie jezeli pracownik w danym
    m-cu swiadczyl prace co najmniej 1 dzien.
    Jezeli nie swiadczyl pracy nawet jeden dzien tzn. byl na zwolnieniu
    lekarskim, na urlopie to KUP mu sie nie naleza.

    Uzytkownik "Adam Dyga" <a...@N...pl> napisal w wiadomosci

  • 3. Data: 2005-09-07 21:31:35
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Anow" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jezeli nie swiadczyl pracy nawet jeden dzien tzn. byl na zwolnieniu
    > lekarskim, na urlopie to KUP mu sie nie naleza.

    Ta odpowiedź nie jest ścisła. KUP stosuje się jeżeli pracownik w danym
    miesiacu otrzymał przychód ze stosunku pracy. M.in. do takiego przychodu
    zalicza się wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy z powodu choroby
    płacone ze środków pracodawcy - czyli zazwyczaj przez pierwsze 33 dni
    zwolnienia chorobowego (o ile nie jest to już zasiłek chorobowy).
    Niekoniecznie pracownik musi 'świadczyć' pracę. Może np. otrzymać tylko
    zapłatę za urlop i zasiłek chorobowy (z ZUS). Wtedy też należą się
    koszty.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)