  • 1. Data: 2005-09-06 16:20:04
    Temat: placenia zusu od DG przez kilka dni miedzy etatami?
    Od: "grzesiek" <g...@i...invalid.inv>

    Mam pytanie: zalozmy ze mam DG i prace na etat, z ktorej placony jest ZUS,
    wiec nie musze placic haraczu na ZUs (poza zdrowotnym). Jezeli zostane
    zwolniony z etatu, to bedzie problem. Jezeli za np tydzien-dwa znajde inna
    prace na etat, to czy zus (emerytalny, rentowy itp) bede musial placic
    tylko za te kilka dni kiedy bylem bez pracy?

    Pozdrawiam, Grzegorz.

  • 2. Data: 2005-09-06 22:30:44
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik "grzesiek" <g...@i...invalid.inv> napisal w
    wiadomosci news:3dgrh1p04acqt7erm61v85tshmhe4r1ibt@4ax.com...

    > tylko za te kilka dni kiedy bylem bez pracy?

    To zalezy, jaka byla laczna podstawa ozusowania w danym miesiacu. Jezeli
    wieksza niz 849 zl (BRUTTO), to nie placisz, jesli mniejsza, to placisz caly
    ZUS.
    Czyli jesliw jednej robocie zarobiles np. 500 zl a w drugiej 300 to placisz
    caly a jesli w jednej 500 a w drugiej 400 to nic nie placisz.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-09-07 09:04:13
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > placisz
    > caly a jesli w jednej 500 a w drugiej 400 to nic nie placisz.

    A ja uwazam, ze w kazdym przypadku powinien zaplacic spoleczne z
    tytulu prowadzenia dg, za te kilka dni pomiedzy etatami. Placenie za
    ten okres miesiaca przed przerwa nie wchodzi w rachube nigdy. Placenie
    za okres miesiaca po przerwie, jest uzaleznione od wysokosci zarobkow
    w nowej pracy (nie ma wplywu wysokosc zarobkow w starej pracy).

    marekz