  • 1. Data: 2005-09-06 20:47:11
    Temat: Jaką formę opodatkowania wybrac?
    Od: "ELT" <a...@i...pl>

    Witam,

    Poniewaz chcę zalożyć DG - uslugi edukacyjne [popularne korepetycje]
    korzystając z obnizenia ZUS chcialem zapytać jakie formę opodatkowania
    wybrac? Jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie a w poniedzialek jestem
    umówiony w US i chciałbym pójść w miarę przygotowany. Z US dowiedziałem sie,
    ze nie ma juz ryczałtu [?] wiec pozostaje mi kwestia karty podatkowej lub
    normalnego opodatkowywania. Jakie plusy i minusy kazdej z tych form? Czy
    mogę sobie w nich odliczac np koszt zakupu podręcznikow etc? I o podatku
    jakiego rzędu mowa gdyby zalozyc, ze zarobie ok 1800zl/mc? Jakies inne
    rozwiazania?

    Dziekuję za pomoc

    ELt

  • 2. Data: 2005-09-07 07:06:27
    Temat: Re: Jaką formę opodatkowania wybrac?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2005, ELT wrote:

    > Poniewaz chcę zalożyć DG - uslugi edukacyjne [popularne korepetycje]
    [...]
    > Z US dowiedziałem sie, ze nie ma juz ryczałtu [?]

    E no, ryczałt jako taki jest. Być może owe "usługi" są wyłączone
    z ryczałtu (tego nie wiem, sprawdź w załączniku do ustawy o podatku
    ryczałtowym !).

    > wiec pozostaje mi kwestia karty podatkowej

    IMVHO jeśli coś jest wyłączone z ryczałtu to prawdopodobieństwo
    że jest dopuszczone na karcie podatkowej jest w okolicach
    zera. Mylę się ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-09-08 10:29:03
    Temat: Re: Jak? formę opodatkowania wybrac?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "ELT" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >Z US dowiedziałem sie,
    > ze nie ma juz ryczałtu [?] wiec pozostaje mi kwestia karty podatkowej lub
    > normalnego opodatkowywania.

    Hmmm - OIDP pamietam z tego, co zagladalem ostatnio do UoZPDopnOF to rzucila
    mi sie tam w oczy stawka 17% dla lekcji na godziny. Czyli IMHO nie oplaca
    sie wcale - w koncu nawet korepetytor koszty jakies tez ponosi (chociazby
    ogloszenia w prasie) - poza tym przy ryczalcie opodatkowanie jest od
    pierwszej zlotowki (a moze i od 50 gr :) a przy zasadach ogolnych dopiero od
    nadwyzki ponad blisko 3 kpln.
    Korepetycje byly kiedys na pewno na karcie i to jakos smiesznie, bo zaleznie
    od ilosci godzin :) - nie wiem, czy faktycznie udzielonych, czy wywrozonych
    przez (Naczelnika)US ze szklanej kuli. Moze nadal tak jest.

    Pozdrawiam
    SDD