  • 1. Data: 2008-06-04 16:26:48
    Temat: Koszty uboczne zakupu
    Od: "Oxy" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    KPiR, VAT

    Zakupiłam towar handlowy. Na jedne fakturze są dwie pozycje: towar handlowy
    i usługa kurierska.
    Korzystam z Małej Księgowości Rzeczpospolitej i nie umiem rozbić tego na
    kolumnę towarów i kosztów ubocznych zakupu.
    Czy mam dwukrotnie wprowadzić tę fakturę: raz umieszczając tam tylko towar a
    drugi raz te koszty?
    Program księguje całą fakturę do danego konta księgowego.
    Pozdrawiam
    Anxy

  • 2. Data: 2008-06-04 18:05:41
    Temat: Re: Koszty uboczne zakupu
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Oxy" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy mam dwukrotnie wprowadzić tę fakturę: raz umieszczając tam tylko towar a
    > drugi raz te koszty?

    możesz zaksięgować jedną pozycją - tzn przyjąć cene towaru jako cena
    towaru+dostawy

  • 3. Data: 2008-06-05 06:38:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jun 2008, gasper wrote:

    > Użytkownik "Oxy" <p...@p...onet.pl> napisał
    >
    > możesz zaksięgować jedną pozycją - tzn przyjąć cene towaru jako cena
    > towaru+dostawy

    wKF: IMO jest to o tyle niezgodne z rozporządzeniem, że primo jest
    niezgodne z literą rozporządzenia (czyli formalnie) a secundo
    uniemożliwia ewentualną weryfikację remanentu robionego w cenach
    zakupu (merytorycznie).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-06-05 18:58:43
    Od: marjek <m...@N...pl>

    Oxy napisał(a):
> [...]
    > kolumnę towarów i kosztów ubocznych zakupu.
    > Czy mam dwukrotnie wprowadzić tę fakturę: raz umieszczając tam tylko towar a

    Dokładnie, wprowadzasz dwukrotnie - raz kwota za towar, dwa koszt
    kuriera (będą to inne kolumny w KPiR!),
    jak mnie pamięć nie myli to jest to opisane w pomocy do programu.
    Marek.

  • 5. Data: 2008-06-05 21:02:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jun 2008, marjek wrote:

    > Dokładnie, wprowadzasz dwukrotnie - raz kwota za towar, dwa koszt kuriera
    > (będą to inne kolumny w KPiR!),

    wKF: z opisu Oxy rozumiałem, że jemu wychodzą dwa *wiersze* KPiR, czyli
    dwa odrębne "zdarzenia gospodarcze" (a nie jedno w dwu kolumnach).
    Ale może źle rozumiałem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-06-06 18:30:23
    Od: "MW" <n...@e...com>

    Ja w "Malej Ksiegowosci" ksiegowalem dwukrotnie: raz koszt towaru (konto
    "koszty towarow"), a drugi raz tylko koszty transportu. Faktycznie wychodza
    wtedy 2 wiersze w KPiR, beda mialy ten sam numer faktury. Dlatego w
    ostatniej kolumnie KPiR kazdego wiersza dodalem opis typu "dotyczy poz. 1 z
    faktury".

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 7. Data: 2008-06-06 19:19:08
    Od: marjek <m...@N...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > wKF: z opisu Oxy rozumiałem, że jemu wychodzą dwa *wiersze* KPiR, czyli
    > dwa odrębne "zdarzenia gospodarcze" (a nie jedno w dwu kolumnach).
    > Ale może źle rozumiałem :)

    Dobrze zrozumiałeś - tak to się robi w MK i nie ma innej opcji,
    Marek.