  • 1. Data: 2003-02-19 13:09:04
    Temat: Koszty uzyskania
    Od: "MauaM" <m...@d...pl>

    czy 50% kosztu uzyskania jest przy każdej umowie o dzieło?

  • 2. Data: 2003-02-19 13:20:16
    Temat: Re: Koszty uzyskania
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "MauaM" <m...@d...pl> napisał w wiadomości
    > czy 50% kosztu uzyskania jest przy każdej umowie o dzieło?
    -------------------------
    Niestety nie od każdej .
    Wiola

  • 3. Data: 2003-02-19 13:44:36
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

    > -------------------------
    > Niestety nie od każdej .
    > Wiola

    Bardzo proszę o wskazanie przy jakiej umowie o dzieło można odliczyc.
    Ew. wskazanie aktu prawnego
    pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2003-02-19 13:51:04
    Od: "MauaM" <m...@d...pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" napisał w wiadomości

    > -------------------------
    > Niestety nie od każdej .

    A czy jeśli mam umowę o dzieło z 50% kosztem uzyskania, to w PIT8b wpisuję
    ta jako umowa o dzieło czy dz. artystyczna?

  • 5. Data: 2003-02-19 17:30:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 19-02-2003 14:51, Użytkownik MauaM napisał:

    > A czy jeśli mam umowę o dzieło z 50% kosztem uzyskania, to w PIT8b wpisuję
    > ta jako umowa o dzieło czy dz. artystyczna?

    Błąd podstawowy - te 50% nie dotyczy stricte umowy o dzielo = wykonania
    dzieła a przeniesienia lub udzielenia praw autorskich (i pokrewnych).
    A więc nie przekazanie dzieła a korzystanie z praw do dzieła.

    Wypadałoby więc wpisać to w rubryce "przychody z praw autorskich i
    innych praw" bo tego dotycza koszty 50%.

    Ale nie napisałes czego dotyczy dzieło.

    Szczegóły tam: UoPDOF art. 22 ust. 9 pkt 1-3

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-02-19 17:56:16
    Od: "MauaM" <m...@d...pl>

    Użytkownik "Maddy" napisał w wiadomości
> [...]
    > innych praw" bo tego dotycza koszty 50%.
    >
    > Ale nie napisałes czego dotyczy dzieło.
    >
    > Szczegóły tam: UoPDOF art. 22 ust. 9 pkt 1-3

    Umowa o dzieło dotyczyła nagrania dubinggu do programu tv dla dzieci.

  • 7. Data: 2003-02-20 08:50:51
    Od: "MauaM" <m...@d...pl>

    > Umowa o dzieło dotyczyła nagrania dubinggu do programu tv dla dzieci.

    Czy możeci mi pomóc, bo nie wiem czy umowę o dzieło (50% kosztów uzyskania -
    użyczenie głosu do dubbingu) wpisuję w rubrykę 32 czy 48 PIT8B?

  • 8. Data: 2003-02-20 22:00:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2003, MauaM wrote:

    >+ > Użytkownik "Maddy" napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Czy możeci mi pomóc, bo nie wiem czy umowę o dzieło (50% kosztów uzyskania -

    Zaznaczam że *nie* podejąłbym się zaklasyfikować ani obronić
    przed US tezy że to jest...właśnie, co: "wartość artystyczna",
    "własność intelektualna" (to raczej *autor* dzieła, ew.
    *tłumacz*, ale *nie* wykonawca - IMHO),... ?

    >+ wpisuję w rubrykę 32 czy 48 PIT8B?

    Jeśli uznasz że to "50%" to myślę że trzeba porównać opisy
    z komentarzem Maddy :)
    Oczywiście, 50% to *nie jest* podatkowo "umowa wykonywana osobiście" !
    Pomimo, że to *może być* umowa o dzieło z p. widzenia K.C. :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-02-21 17:28:00
    Od: "Agata" <s...@g...pl>

    Użytkownik "MauaM" <m...@d...pl> napisał w wiadomości
    > czy 50% kosztu uzyskania jest przy każdej umowie o dzieło?

    Zgodnie z art. 22 ust. 9. pkt 3) ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
    dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2000 r., nr 14, poz. 176 z późn. zm.)
    koszty uzyskania przychodów z tytułu korzystania przez twórców z praw
    autorskich i artystów wykonawców z praw pokrewnych, w rozumieniu odrębnych
    przepisów, lub rozporządzania przez nich tymi prawami - określa się w
    wysokości 50 proc. w stosunku do uzyskanego przychodu, z tym że koszty te
    oblicza się od przychodu pomniejszonego o potrącone przez płatnika w danym
    miesiącu obowiązkowe składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na
    ubezpieczenie chorobowe, których podstawę wymiaru stanowi ten przychód.

    Agata