  • 1. Data: 2003-04-17 10:38:18
    Temat: Koszty uzyskania przychodów
    Od: Mariusz Debicki <m...@u...lublin.pl>

    Witam szanownych grupowiczów...

    Mam pewien problem ze zrozumieniem sposobu odliczania kosztów uzyskania
    przychodów - bardzo proszę o podpowiedź....
    Oto sytuacja mojej żony:

    od początku roku do 31 lipca - ztrudnienie na umowę zlecenie
    od 1 lutego do połowy września - zatrudnienie w 2-giej firmie na umowę o
    pracę
    od połowy września - urlop macierzyński....

    w okresie od 1 lutego do końca lipca żona była zatrudniona w dwóch
    zakładach pracy.
    Czy w takim razie w tym okresie należy brać koszty uzyskania przychodu w
    wysokości 1.732,72 / 12 * 6 (ilość miesięcy pracy w dwóch zakładach),
    a w pozostałym okresie (praca w jednym zakładzie) koszty będą równe
    1.155,12 / 12 * 1,5 (okres od 1 do 31 stycznia oraz od 1 sierpień do 15
    września)

    Czy liczy się to jakoś inaczej, z US to nigdy nie wiadomo......:)

    Pozdrawiam...

    --
    Mariusz Dębicki
    m...@u...lublin.pl

  • 2. Data: 2003-04-17 10:46:13
    Temat: Re: Koszty uzyskania przychodów
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Mariusz Debicki" <m...@u...lublin.pl> wrote in message
> [...]

    > a w pozostałym okresie (praca w jednym zakładzie) koszty będą równe
    > 1.155,12 / 12 * 1,5 (okres od 1 do 31 stycznia oraz od 1 sierpień do 15

    Nie. Nie wylicza się proporcji.
    Jeżeli chociaż przez jeden miesiąc pracowało się na dwóch etatach to
    obowiązuje podwyższony limit.
    Suma KUP z obu pitów nie może przekroczyć1732.72.
    Jeżeli nie przekracza do pit-37 wpisujesz sume, jeżeli przekracza wpisujesz
    1732.72

  • 3. Data: 2003-04-17 11:11:21
    Od: Mariusz Debicki <m...@u...lublin.pl>

> [...]
    >Suma KUP z obu pitów nie może przekroczyć1732.72.
    >Jeżeli nie przekracza do pit-37 wpisujesz sume, jeżeli przekracza wpisujesz

    Ale swoją drogą to można w takim razie celowo zatrudnić się (jeżeli
    gdzieś się w ogóle uda :-) na jeden miesiąc na umowę zlecenie
    i podnieść sobie koszty uzyskania przychodu za cały rok o kilkaset
    złotych...

    Ciekawe czy US przemyślał tę sprawę....
    A może wziął to pod uwagę ale w ogólnym rozrachunku to i tak globalnie
    wychodzi na plus...

    --
    Mariusz Dębicki
    m...@u...lublin.pl

  • 4. Data: 2003-04-17 11:22:48
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    >
    > Ciekawe czy US przemyślał tę sprawę....
    > A może wziął to pod uwagę ale w ogólnym rozrachunku to i tak globalnie

    No nie za bardzo.
    Po pierwsze nie na umowę zlecenie, tylko na umowę o pracę.
    Umowy zlecenia nie mają limitowanych kosztów. Zawsze je sumujesz, po za tym
    to zupełnie inna rubrczyka w pit.

    Po drugie:
    Z pierwszego zakładu masz 12 *96.26
    Z drugiego masz ( za ten jeden miesiąc) 1* 96.26

    Czyli tak naprawdę masz więcej o 96.26, co i tak ci się należy.

    1732.72 to LIMIT , a nie koszty.

  • 5. Data: 2003-04-17 11:48:51
    Od: Mariusz Debicki <m...@u...lublin.pl>

> [...]
    >Z drugiego masz ( za ten jeden miesiąc) 1* 96.26
    >
    >Czyli tak naprawdę masz więcej o 96.26, co i tak ci się należy.

    Faktycznie, racja :)
    WIELKIE DZIĘKI

    --
    Mariusz Dębicki