  • 1. Data: 2003-04-16 21:51:29
    Temat: Ulga remontowa - odliczenie wyposażenia
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    No i zaczynam mieć wątpliwości.
    Póki jeszcze nie trzeba płacić za archiwum polecam tekst:

    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030416/prawo/prawo_a
    _3.html
    Podczas dwudniowego dyżuru zorganizowanego wspólnie z Radiową Jedynką,
    poświęconego rozliczeniu podatku za 2002 r., na pytania słuchaczy
    odpowiadały specjalistki ze stołecznej Izby Skarbowej - Ewa Teofilak oraz
    Zofia Ziółkowska.

    "Kupiłam w 2002 r. elektryczną płytę grzejną i piekarnik do zabudowy. Czy
    mogę skorzystać z ulgi remontowej?
    Tak. Urządzenia te należą bowiem do tzw. trwale umiejscowionego wyposażenia
    mieszkania."

    i z poprzedniego duzyru:

    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030411/prawo/prawo_a
    _3.html

    "Czy mogę w ramach ulgi na remont i modernizację odliczyć wydatek na kupno
    wyciągu nadkuchennego podłączonego do przewodu kominowego?
    Tak. Zgodnie z wykazem robót zaliczanych do remontu i modernizacji lokalu
    mieszkalnego stanowiącym załącznik nr 2 do rozporządzenia ministra
    gospodarki przestrzennej i budownictwa z 21 grudnia 1996 r. w sprawie
    określenia rodzaju wydatków na remont i modernizację budynku mieszkalnego
    lub lokalu mieszkalnego, o które zmniejsza się podatek dochodowy (Dz.U. nr
    156, poz. 788) ulgą remontową jest objęty remont, modernizacja, wymiana,
    wykonanie nowych instalacji w lokalu mieszkalnym obejmujące rozprowadzenie
    po lokalu instalacji oraz montaż trwale umiejscowionych: wyposażenia,
    armatury i urządzeń, m.in. klimatyzacyjnych i wentylacyjnych."

    Z powyższej wymiany zdań można wyciągnąć wniosek, że kazde wyposażenie
    trwale umiejscowione (lodówka, zmywarka, inne - jakie ?) mozna odliczyć w
    ramach ulgi remontowej.

    Ale z drugiej strony chyba sobie zaprzeczają:

    "Czy ulgą remontową objęty jest wydatek na kupno i zamontowanie karnisza do
    zasłon przykręconego na stałe do sufitu?
    Nie. Ulga przysługuje tylko z racji wydatków wskazanych w rozporządzeniu z
    21 grudnia 1996 r. Karnisz nie jest elementem domu czy mieszkania, ale
    częścią jego wyposażenia."

    Pozostaję z wątpliwościami co faktycznie podlega odliczeniu.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 2. Data: 2003-04-17 08:46:05
    Temat: Re: Ulga remontowa - odliczenie wyposażenia
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > częścią jego wyposażenia."
    >
    > Pozostaję z wątpliwościami co faktycznie podlega odliczeniu.

    Myśle że te wypowiedzi należy traktować tak wiele innych odpowiedzi
    pracowników US co urząd to inne zdanie jak trafić na upartych to dyskusja
    może się skończyć w NSA z wygraną lub nie bo przepis w odliczeniu remontówki
    daje możliwości interpreatcji a tą bywa róznie każdy inną.My od kilku
    miesięcy spieramy się czy można odliczyć kuchnie gazową czy elektryczną czy
    okap z wylotem do komina czy nie a tymasem ekseperci mówią że jak
    najbardziej bo to stała zabydowa a karnisz to już nie .Dziwne ale prawdziwe
    to nasze prawo.
    Wiola