  • 1. Data: 2004-02-20 09:35:26
    Temat: Koszty uzyskania przychodu
    Od: iwc1a <i...@N...o2.pl.DELETE.THIS>

    Witam,
    mam takie pytanko. W roku 2003 przez 7 miesięcy byłam na zwolnieniu
    lekarskim (ciąża), następnie na urlopie macierzyńskim i urlopie
    wypoczynkowym. W picie 11 mam naliczone KUP tylko za jeden miesiąc, a
    przychody wiadomo za caly rok. Moje pytanie czy w picie 37 mam odliczyć
    koszty też w tej kwocie jednego miesiąca (czyli 99,96 zł) czy mogę
    odliczyć w kwocie 1.199,52 zł czyli za cały rok ?

    --
    Pozdrowionka :D
    Iwonka & Natalka (21.07.2003)

  • 2. Data: 2004-02-20 09:41:09
    Temat: Re: Koszty uzyskania przychodu
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    iwc1a wrote:

> [...]
    > odliczyć koszty też w tej kwocie jednego miesiąca (czyli 99,96 zł) czy
    > mogę odliczyć w kwocie 1.199,52 zł czyli za cały rok ?

    też proporcjonalnie tzn:
    1199,52*ilość_miesięcy_w których_przepracowałaś_choć_1_dzień/12

  • 3. Data: 2004-02-20 11:09:01
    Od: ELA<e...@i...pl>

    1. Kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są
    wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem
    kosztów wymienionych w art. 23

    2. Koszty uzyskania przychodów z tytułu stosunku służbowego,
    stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej,
    w przypadku gdy:

    1) podatnik uzyskuje przychody od jednego zakładu pracy - wynoszą
    99 zł 96 gr miesięcznie, .........

    10. Jeżeli podatnik udowodni, że koszty uzyskania przychodów były
    wyższe niż wynikające z zastosowania normy procentowej określonej w
    ust. 9 pkt 1-4, koszty uzyskania przyjmuje się w wysokości kosztów
    faktycznie poniesionych........

    11. Jeżeli roczne koszty uzyskania przychodów określone w ust. 2 są
    niższe od wydatków na dojazd do zakładu lub zakładów pracy
    środkami transportu autobusowego, kolejowego, promowego lub
    komunikacji miejskiej, w rocznym rozliczeniu podatku koszty te mogą
    być przyjęte w wysokości wydatków faktycznie poniesionych,
    udokumentowanych wyłącznie imiennymi biletami okresowymi....
    Acha jeżeli byłaś na zwolnieniu lekarskim ( czyli nie pracowałaś)
    przez cały miesiąc, to nie ponosiłaś kosztów, więc nie masz prawa do
    ich odliczenia. Masz prawo do odliczenia kosztów w wysokości 99,96 zł
    nawet wtedy gdy w pracy w danym miesiący byłaś tylko 1 dzień a
    pozostałe dni miesiąca na zwolnieniu lekarskim.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-02-20 13:58:19
    Od: iwc1a <i...@N...o2.pl.DELETE.THIS>

    Dzięki serdeczne :)