  • 11. Data: 2005-03-10 21:07:55
    Temat: Re: Kraków - poczta przyjmujaca wplaty ZUS
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > jeszcze uzupełnienie do mojej uwagi powyżej:
    > oczywiście łatwiej wpierać, że to nie jest zus z tytułu prowadzonej DG,
    > jesli jako drugi identyfikator poda się pesel/dowód/paszport, a nie regon,
    > bo jak regon, to wiadomo, że chodzi o DG ;)
    >
    > pozdr
    > KTP

    ale jeszcze jedna myśl na temat....
    spotkałem się już z interpretacją (na szczęście chyba odosobnioną),
    że wpłacanie ZUSu/podatków przez osoby prowadzące DG
    jako wpłaty gotówkowe, a nie przelewy (jak każe usus/ordynacja)
    jako czynność sprzeczna z ustawą - zgodnie z kodeksem cywilnym art.58
    jest nieważna - i ZUS/US nie ma obowiązku zalicząc takich wpłat
    na poczet należności ubezpieczeniowych/podatkowych....

    pozdr
    KTP

  • 12. Data: 2005-03-11 07:16:32
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "ktp" <k...@a...net> napisał w wiadomości

    > nie muszą mieć konta np wspólnicy jednoosobowych spółek zoo
    > a ZUS muszą płacić jak osoby prowadzące DG
    >
    > nie muszą mieć konta osoby płacące ubezpieczenie dobrowolne
    > (obojętnie, czy społeczne, czy zdrowotne)
    >
    > dlatego IMHO psim obowiązkiem każdej poczty jest przyjęcie
    > wpłaty gotówkowej do ZUS
    > bo nie jest zadaniem poczty kontrolowanie, czy dana osoba
    > konto mieć musi, czy nie...

    Zawsze możesz powiedzieć, że założyłeś firmę w poprzednim miesiącu, złożyłeś
    wniosek o otwarcie konta bankowego i jeszcze nie dostałeś umowy, a zapłacić
    musisz.
    :-P

    :-)
    pozdrawiam