  • 1. Data: 2004-02-24 14:59:23
    Temat: Kratka w aucie juz nie bedzie potrzebna po 30 kwietnia - jak to w koncu jest ?
    Od: "Ibiza" <i...@n...o2.pl>

    "" Za "zbyt wielki prezent" Borowski uznał zezwolenie firmom na odliczanie
    całego podatku VAT zapłaconego za, kupione przez nie, samochody osobowe"".

    Czy to oznacza, ze po 1 maja bedzie mozna kupic samochod osobowy na firme i
    liczyc na pelny zwrot vatu (jak to mowi Borowski) i czy bedzie mozna
    odzyskiwac wat z paliwa ???

  • 2. Data: 2004-02-24 16:18:39
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > Czy to oznacza, ze po 1 maja bedzie mozna kupic samochod osobowy na firme
    > liczyc na pelny zwrot vatu (jak to mowi Borowski) i czy bedzie mozna
    > odzyskiwac wat z paliwa ???

    Moment..........jeszcze Senat , znowu Sejm i kolega Prezydent.....

    Wątpię aby się udało.......

    Pozdr

  • 3. Data: 2004-02-24 16:30:59
    Od: "Ibiza" <i...@n...o2.pl>

    > Moment..........jeszcze Senat , znowu Sejm i kolega Prezydent.....
    >
    > Wątpię aby się udało.......

    Wlasnie znalazlem w Rzeczpospolitej artykul
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040224/p
    rawo/prawo_a_10.html

  • 4. Data: 2004-02-24 19:11:48
    Od: hagakure <hagakure@boo_tegoniema_.pl>

    Ibiza wrote:

> [...]
    >
    > Czy to oznacza, ze po 1 maja bedzie mozna kupic samochod osobowy na firme
    > i liczyc na pelny zwrot vatu (jak to mowi Borowski) i czy bedzie mozna

    Nie - posłowie są co do tego zgodni. Zapis w projekcie ustawy stanowi, że
    odliczenie całego Vat-u będzie przysługiwać tylko jeśli samochód jest
    homologowany jako ciężarowy i dodatkowo jego dopuszczalna ładowność
    przekraczą tą będącą wynikiem wzoru: 357kg + n*68kg, gdzie n to liczba
    miejsc w samochodzie.
    Od zwykłych osobowych posłowie dopuszczają zwrot VAT-u w wysokości 50%
    widniejącego na dowodzie zakupu, nie więcej jednak niż 3 tys złotych. I nie
    będzie wtedy można odliczać VAT-u z paliw.
    Pełne odliczenie będzie jeszcze chyba od samochodów specjalnych,
    inwalidzkich i z co najmniej 10 miejscami
    Taka rzecze Sejm na dzień dzisiejszy :)

    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 5. Data: 2004-02-24 20:54:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004, hagakure wrote:

> [...]
    >+ > całego podatku VAT zapłaconego za, kupione przez nie, samochody osobowe"".
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Taka rzecze Sejm na dzień dzisiejszy :)

    Wczorajsze Puls Biznesu, GP i RP mają nieaktualne informacje ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-02-24 22:23:30
    Od: hagakure <hagakure@boo_tegoniema_.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    > [...]
    >
    > Wczorajsze Puls Biznesu, GP i RP mają nieaktualne informacje ?

    O! Ale wtopa. Wstyd mi i przepraszam - ściągnąłem druk ze stron sejmu - jak
    widać jest nieaktualny. Swoją drogą to śledzenie zmian w toku prac w
    parlamencie chyba nie ma sensu, posłowie mają jednak niepochamowaną
    fantazję;) A firma wybuliła się i posłała mnie w zeszły wtorek na
    seminarium IPS prof Modzelewskiego o nowym vacie - coś czuję że na początku
    maja pójdę na następne.
    Jeszcze raz przepraszam za zmyłkę - obiecuję dokładniej sprawdzać na
    przyszłość.

    WR

  • 7. Data: 2004-02-24 22:55:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004, hagakure wrote:
    [...]
    >+ O! Ale wtopa.

    Nic się nie martw, "nie popełnia błędów, kto..." :) a prysznic
    (pod warunkiem że *lekki* :)) czasem dobrze robi :) (znaczy:
    forma pt. "wtopienie przy kontroli US" to już lekki prysznic
    nie jest :[)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-02-25 06:54:43
    Od: hagakure <h...@b...pl>

    Dnia 2004-02-24 23:55, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    > (pod warunkiem że *lekki* :)) czasem dobrze robi :) (znaczy:
    > forma pt. "wtopienie przy kontroli US" to już lekki prysznic

    Co prawda to prawda :)
    A wracając do pytania Ibizy to nawet wersja uchwalona przez Sejm nie
    pozwala na obniżenie kwoty lub zwrot różnicy podatku należnego w
    przypadku nabywania paliw dla samochodów osobowych (art 90 ust 1 pkt 3).
    Co ciekawe znalazł się tam zapis "i innych pojazdów samochodowych" -
    czyżby także samochodów specjalnych itp???
    Podaję lin do ustawy: http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/1283_u.htm

    A IMHO Senat i tak wróci do wersji z ograniczeniem ze względu na ładowność.

    pozdrawiam
    WR

  • 9. Data: 2004-02-25 12:00:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2004, hagakure wrote:
    [...]
    >+ Co ciekawe znalazł się tam zapis "i innych pojazdów samochodowych" -
    >+ czyżby także samochodów specjalnych itp???

    Raczej nie. Wg definicji z Kodeksu Drogowego pojazdem samochodowym
    jest np. motocykl :) i pewnie już pojawił się problem "czy trójkołowy
    motocykl z budą to jest samochód osobowy w rozumieniu ustawy o VAT" :)

    >+ A IMHO Senat i tak wróci do wersji z ograniczeniem ze względu na ładowność.

    Pewnie tak. Ale Sejm nie ma obowiązku przyjąć poprawek Senatu (choć
    hasło "dyscyplina klubowa" już padło).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-02-25 13:00:52
    Od: hagakure <h...@b...pl>

    Dnia 2004-02-25 13:00, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Raczej nie. Wg definicji z Kodeksu Drogowego pojazdem samochodowym
    > jest np. motocykl :) i pewnie już pojawił się problem "czy trójkołowy
    > motocykl z budą to jest samochód osobowy w rozumieniu ustawy o VAT" :)

    :) A ja obstawiam, że chłopcom nawet nie przyszło do głowy przeczytać
    tego co uchwalili o analizie możliwych problemów interpretacyjnych nie
    wspomniawszy.

    > Pewnie tak. Ale Sejm nie ma obowiązku przyjąć poprawek Senatu (choć
    > hasło "dyscyplina klubowa" już padło).
    Zobaczymy. Pewnie jednak policzą ile to będzie budżet kosztować. A z
    dyscypliną to różnie nawet w samym SLD bywa.

    Tak na marginesie - Sejm nie głosuje nad przyjęciem poprawek Senatu ale
    nad ich odrzuceniem.

    pozdrawiam
    WR