  • 1. Data: 2005-08-25 11:10:37
    Temat: Kredyt, darowizna bardzo zakrecona sprawa
    Od: "Pawel" <t...@o...pl>

    Moze ktos mi odpowie bo mam mnostwo sprzecznych informacji na ten temat.

    3 osoby (syn + rodzice) ubiegaja sie o kredyt na nowe mieszkanie.
    jezeli mieszkanie bedzie tylko na syna to tak jakby dostal od rodzicow
    pieniadze wiec jest darowizna?

    wiem, ze mozna zrzec sie wspolwlasnosci i uniknac podatku od darowizny czyli
    mieszkanie kupuja 3 osoby i pozniej rodzice zrzekaja sie wspolwlasnosci na
    rzecz syna?

  • 2. Data: 2005-08-25 12:14:16
    Temat: Re: Kredyt, darowizna bardzo zakrecona sprawa
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Pawel" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 3 osoby (syn + rodzice) ubiegaja sie o kredyt na nowe mieszkanie.
    > jezeli mieszkanie bedzie tylko na syna to tak jakby dostal od rodzicow

    czy rodzice nie mogą być współwłaścicielami mieszkania?rozumiem,że to
    własność hipoteczna?chyba,że chcesz uniknąć formalności jak Rodzicow juz nie
    będzie....poza tym sa kwoty wolne od podatku więc z troszkę się uzbiera:)
    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2005-08-25 12:40:01
    Od: "Pawel" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    > własność hipoteczna?chyba,że chcesz uniknąć formalności jak Rodzicow juz
    > nie będzie....poza tym sa kwoty wolne od podatku więc z troszkę się

    Jezeli rodzice beda wspolwlascicielami to nie ma problemu darowizny?
    Pozniej moga dokonac tego (?):
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040410/p
    rawo/prawo_a_16.html

    jesli moga to po jakim czasie?

  • 4. Data: 2005-08-26 09:31:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Aug 2005, Pawel wrote:

    > 3 osoby (syn + rodzice) ubiegaja sie o kredyt na nowe mieszkanie.
    > jezeli mieszkanie bedzie tylko na syna to tak jakby dostal od rodzicow
    > pieniadze wiec jest darowizna?

    A skąd my mamy wiedzieć czy to będzie darowizna czy np. pożyczka ??
    Podatki różne są...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)