1. Data: 2002-09-04 19:43:14
Temat:Kto odlicza VAT i wpisuje do KPiR ?
Od:"Stanisław Salamaga" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

W skład majątku spółki cywilnej X ( Pan A + Pan B ) wchodzą - na podstawie
umowy leasingu - środki produkcji.
Środki te spółka cywilna X ( Pan A + Pan B ) użyczyła spółce cywilnej Y
[ { spółka cywilna X ( Pan A + Pan B ) } + Pan C ].
Związane z tymi środkami przychody osiąga spółka Y.
Spółka Y nalicza również przychód z tytułu użyczenia jej środków.
Kto odlicza VAT ?
Kto wpisuje w KPiR ?

Proszę o poważne potraktowanie zagadnienia.
Stanisław Salamaga.

2. Data: 2002-09-05 11:32:54
Temat:Re: Kto odlicza VAT i wpisuje do KPiR ?
Od:"DarekS" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stanisław Salamaga wrote:
> [...]
> Związane z tymi środkami przychody osiąga spółka Y.
> Spółka Y nalicza również przychód z tytułu użyczenia jej środków.

Jeśli dobrze zrozumiałem X ma jakiś ŚT wzięty w leasing. Ponieważ umowa z
leasingodawcą tego mu nie zabrania, wydzierżawił ten ŚT dla Y (nie ma mowy o
umowie użyczenia w tej sytuacji gdyż z definicji umowa użyczenia jest
"bezpłatna"). Więc Y płaci X czynsz dzierżawny. Ten czynsz jest przychodem
dla X (dla panów A i B z drugiego źródła przychodów) i wpisywany jest w
PKPiR X, a dla Y kosztem (dla panów A, B i C) i również jest wpisywany w
PKPiR ale Y. Przychody jakie uzyskała Y używając przedmiotu dzierżawy, X nie
obchodzą i stanowią tylko i wyłącznie przychody Y (znowu panów A, B i C),
która wpisuje je w swoją PKPiR.
Jeśli chodzi o VAT to AFAIK VAT od czynszu leasingowego odlicza X, od
czynszu dzierżawnego płaci X a odlicza Y, natomiast Y uzyskuje przychody
opodatkowane i od nich płaci VAT, przy czym fakt, że przychody te uzyskuje
korzystając z wydzierżawionego sprzętu IMHO nie ma żadnego znaczenia.

Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę.

--
Darek
wyciąć anty spam z adresu

3. Data: 2002-09-05 15:22:09
Od:"Stanisław Salamaga" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darku S.
Przeczytaj dokładnie, co napisałem, albowiem odnosisz się do innego stanu
faktycznego, niż przedstawiony ?
Pozdrawiam.
Stanisław Salamaga

DarekS <a...@a...com.pl> napisał(a) w artykule