  • 1. Data: 2002-09-04 19:43:14
    Temat: Kto odlicza VAT i wpisuje do KPiR ?
    Od: "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>

    W skład majątku spółki cywilnej X ( Pan A + Pan B ) wchodzą - na podstawie
    umowy leasingu - środki produkcji.
    Środki te spółka cywilna X ( Pan A + Pan B ) użyczyła spółce cywilnej Y
    [ { spółka cywilna X ( Pan A + Pan B ) } + Pan C ].
    Związane z tymi środkami przychody osiąga spółka Y.
    Spółka Y nalicza również przychód z tytułu użyczenia jej środków.
    Kto odlicza VAT ?
    Kto wpisuje w KPiR ?

    Proszę o poważne potraktowanie zagadnienia.
    Stanisław Salamaga.

  • 2. Data: 2002-09-05 11:32:54
    Temat: Re: Kto odlicza VAT i wpisuje do KPiR ?
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Stanisław Salamaga wrote:
> [...]
    > Związane z tymi środkami przychody osiąga spółka Y.
    > Spółka Y nalicza również przychód z tytułu użyczenia jej środków.

    Jeśli dobrze zrozumiałem X ma jakiś ŚT wzięty w leasing. Ponieważ umowa z
    leasingodawcą tego mu nie zabrania, wydzierżawił ten ŚT dla Y (nie ma mowy o
    umowie użyczenia w tej sytuacji gdyż z definicji umowa użyczenia jest
    "bezpłatna"). Więc Y płaci X czynsz dzierżawny. Ten czynsz jest przychodem
    dla X (dla panów A i B z drugiego źródła przychodów) i wpisywany jest w
    PKPiR X, a dla Y kosztem (dla panów A, B i C) i również jest wpisywany w
    PKPiR ale Y. Przychody jakie uzyskała Y używając przedmiotu dzierżawy, X nie
    obchodzą i stanowią tylko i wyłącznie przychody Y (znowu panów A, B i C),
    która wpisuje je w swoją PKPiR.
    Jeśli chodzi o VAT to AFAIK VAT od czynszu leasingowego odlicza X, od
    czynszu dzierżawnego płaci X a odlicza Y, natomiast Y uzyskuje przychody
    opodatkowane i od nich płaci VAT, przy czym fakt, że przychody te uzyskuje
    korzystając z wydzierżawionego sprzętu IMHO nie ma żadnego znaczenia.

    Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę.

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 3. Data: 2002-09-05 15:22:09
    Od: "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>

    Darku S.
    Przeczytaj dokładnie, co napisałem, albowiem odnosisz się do innego stanu
    faktycznego, niż przedstawiony ?
    Pozdrawiam.
    Stanisław Salamaga

    DarekS <a...@a...com.pl> napisał(a) w artykule