  • 1. Data: 2009-01-09 09:34:36
    Temat: Ktore ZUSy musze placic (DG + etat) ?
    Od: Fantom <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    Jezeli prcuje na etacie i mam przynajmniej to minimum krajowe to ktorych
    stawek nie musze placic z dzialalnosci ?
    W 2009 chyba sa takie :
    konto 51 570,33 zł
    konto 52 215,35 zł
    konto 53 46,94 zł
    1) Musze placic tylko 52 czy 53 tez musze oplacac ?
    2) Przy okazji jak ide z ksiazeczka ubezpieczeniowa np do lekarza to
    musze miec potwierdzenie ze na ktore konto wplacilem skaldke ?

    Fantom

  • 2. Data: 2009-01-09 09:37:30
    Temat: Re: Ktore ZUSy musze placic (DG + etat) ?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 09 Jan 2009 10:34:36 +0100, Fantom napisał(a):

> [...]
    > konto 52 215,35 zł
    > konto 53 46,94 zł
    > 1) Musze placic tylko 52 czy 53 tez musze oplacac ?

    Tylko 53

    > 2) Przy okazji jak ide z ksiazeczka ubezpieczeniowa np do lekarza to
    > musze miec potwierdzenie ze na ktore konto wplacilem skaldke ?

    Oczywiście 53.

    Oamietaj o odpowiednich dokumentach zgłoszeniowych do ZUS (ZZA)

  • 3. Data: 2009-01-09 09:44:31
    Od: Fantom <s...@p...onet.pl.skasujto>

    jureq pisze:

    > Tylko 53

    > Oczywiście 53.

    Powaznie 53 w obu sprawach ? Zawsze wydawalo mi sei ze ten dodatkowy
    koszt to rzedu 200 zl jest. A tu 50 niecale ?

    Fantom

  • 4. Data: 2009-01-09 09:48:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 09 Jan 2009 10:44:31 +0100, Fantom napisał(a):

    > Powaznie 53 w obu sprawach ? Zawsze wydawalo mi sei ze ten dodatkowy
    > koszt to rzedu 200 zl jest. A tu 50 niecale ?
    >
    > Fantom

    Oczywiście, że się rąbnąłem.
    Miało być 52 w obu wypadkach

  • 5. Data: 2009-01-09 10:28:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-09, Fantom <s...@p...onet.pl.skasujto> wrote:

    [...]

    > Powaznie 53 w obu sprawach ? Zawsze wydawalo mi sei ze ten dodatkowy
    > koszt to rzedu 200 zl jest. A tu 50 niecale ?

    A czytelniej to:
    jesteś zobligowany do zapłaty składki zdrowotnej (konto 52),
    w wysokości 9% podstawy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2009-01-09 12:10:17
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 09 Jan 2009 10:34:36 +0100, Fantom napisał(a):

    > 2) Przy okazji jak ide z ksiazeczka ubezpieczeniowa np do lekarza to
    > musze miec potwierdzenie ze na ktore konto wplacilem skaldke ?

    Jureq napisał o '52" więc ja tylko w kwestii książeczki ubezpieczeniowej.
    Nie musisz mieć przy sobie przelewów na "zdrowotne" z tytułu DG - wystarczy
    że masz podstemplowaną książeczkę ubezpieczeniową przez pracodawcę. Nie
    pomne teraz co jaki czas się stempluje .. .czy co 6 miesięcy co 3
    miesiące....