  • 1. Data: 2009-01-09 12:48:47
    Temat: Sprzedaż/kupno nieruchomości - podatki/zwolnienia ??
    Od: " karlos" <w...@g...pl>

    Witam!
    Chciałbym zasięgnąc informacji:

    1) jestem współwłaścicielem mieszkania z moimi rodzicami, mieszkanie
    spłacone, zakupione przed 1 stycznia 2007r.
    chcę je sprzedać i zakupić inną nieruchomość razem z żoną.
    Co mam zrobić żeby uniknąć opodatkowania?
    Z tego co się dowiedziałem, kupując nową nieurchomość (mieszkanie, działkę,
    dom) obowiązują mnie stare przepisy podatkowe i nie płacę podatku, jeżeli
    kupię nieruchomość w ciągu 2 lat od sprzedaży starej.
    Ale co zrobić ze współwłasnością? Czy moi rodzice powinni przekazać mi
    mieszkanie (ale tylko mi - zerowa grupa podatkowa) jako darowiznę, przed
    sprzedażą?

    2) rodzice żony chcą nam pożyczyć pewną sumę pieniędzy na zakup tej nowej
    nieruchomości, na pewno trzeba będzie przekazać to darowizną (zerowa grupa
    podatkowa).
    Czy ja jako mąż zapłacę podatek od np. połowy tej darowizny teściów?

    3) kupując nową nieruchomość jakiej wysokości podatek mam zapłacić, 2%?