  • 11. Data: 2003-07-04 13:01:13
    Temat: Re: Kumpela z głową w chmurach...
    Od: "BM" <m...@f...math.put.poznan.pl>

    W sumie to było jedne z moich głównych pytań:
    Jakiej wielkości kary/grzywny można się spodziewać? Orientujecie się może?

    Pozdrawiam
    BM

  • 12. Data: 2003-07-06 00:50:49
    Od: "andzia_z_mazur" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BM" <m...@f...math.put.poznan.pl> napisał w wiadomości
    > W sumie to było jedne z moich głównych pytań:
    > Jakiej wielkości kary/grzywny można się spodziewać? Orientujecie się może?
    >
    > Pozdrawiam
    > BM

    Odpowiedzialność za niezłożenie zeznania reguluje art. 54 ustawy z 10
    września 1999 roku Kodeks karny skarbowy (Dz. U. z 1999 r. Nr 83, poz. 930
    ze zm.).

    Art. 54. § 1. Podatnik, który uchylając się od opodatkowania, nie ujawnia
    właściwemu organowi przedmiotu lub podstawy opodatkowania lub nie składa
    deklaracji, przez co naraża Skarb Państwa lub jednostkę samorządu
    terytorialnego na uszczuplenie podatku,

    podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia
    wolności do lat 3, albo obu tym karom łącznie.

    § 2. Jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie jest małej wartości,
    sprawca czynu zabronionego określonego w § 1

    podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych.

    § 3. Jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie nie przekracza
    ustawowego progu, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1

    podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.(*** Kara grzywny może być
    wymierzona od jednej dziesiątej do dwudziestokrotnej wysokości najniższego
    miesięcznego wynagrodzenia, chyba że Kodeks karny skarbowy stanowi
    inaczej.***)

    Pozdrawiam

    Andzia

  • 13. Data: 2003-07-06 01:10:46
    Od: "andzia_z_mazur" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "andzia_z_mazur" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:be7rmr$8kd$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wymierzona od jednej dziesiątej do dwudziestokrotnej wysokości najniższego
    > miesięcznego wynagrodzenia, chyba że Kodeks karny skarbowy stanowi

    Dla pocieszenia:

    Kodeks karny skarbowy
    Art. 1. § 2.
    Nie jest przestępstwem skarbowym lub wykroczeniem skarbowym czyn zabroniony,
    którego społeczna szkodliwość jest znikoma.
    Art. 16. § 1.
    Nie podlega karze za przestępstwo skarbowe lub wykroczenie skarbowe, kto po
    popełnieniu czynu zabronionego zawiadomił o tym organ ścigania, ujawniając
    istotne okoliczności tego czynu, w szczególności osoby współdziałające w
    jego popełnieniu.

    A najprościej radziłabym zadzwonić do miejscowego Urzędu Skarbowego, jak oni
    praktykują w takich przypadkach

  • 14. Data: 2003-07-07 09:25:53
    Od: "daw" <daw5000@tegoniema_op.pl>

    ja w wyniku nieporozumienia rodzinnego (maz mial glowe w chmurach) wyslalam
    pit jakos 1,5 miesiaca po terminie i
    wyrazilam czynny zal na pismie przy tej okazji
    pokornie czekalam na mandat - a tu wlasnie przyszedl zwrot podatku
    nalezy wiec miec nadzieje, choc nie zawadzi odlozyc troche kasy, gdyby los
    jednak nie chcial sie usmiechnac
    pozdrawiam
    dorota