  • 11. Data: 2007-06-25 10:16:08
    Temat: Re: Kupilem auto uzywane - czym to grozi?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello latet,

    Monday, June 25, 2007, 12:02:21 PM, you wrote:

    > 1. Salon kupił nowe z fabryki.
    > 2. Salon je zarejstrował i używał do jazd próbnych 7 miesięcy.
    > 3. Salon sprzedał mi je (osobie prywatnej) jako używane, po dość atrakcyjnej
    > cenie.
    > I wszystko jest cool i OK i tylko ciekawi mnie dlaczego sprzedano
    > mi je z VAT-em "zw".

    Dlatego, że sam nie odliczył VATu przy zakupie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2007-06-25 10:21:05
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-06-2007 o 12:16:08 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    napisał(a):

    > Dlatego, że sam nie odliczył VATu przy zakupie.

    Tyle że z VAT-em to jest często tak, że nie liczy się faktyczne odliczenie
    a prawo do odliczenia
    (czyli jesli nie odliczysz to tracisz dwa razy) - tutaj tak nie jest?

  • 13. Data: 2007-06-25 10:40:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 25 Jun 2007 12:21:05 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Tyle że z VAT-em to jest często tak, że nie liczy się faktyczne odliczenie
    > a prawo do odliczenia
    > (czyli jesli nie odliczysz to tracisz dwa razy) - tutaj tak nie jest?

    W wypadku samochodów osobowych odlicza sie 60%. Potem można sprzedaż jako
    zw., ale w zależności od tego ile lat był używany "koryguje" się częściowo
    ten odliczony na początku.