  • 1. Data: 2003-08-26 22:01:39
    Temat: Kupno mieszkania - kilka pytan
    Od: "Joanna Sieraczyńska" <j...@w...pl>

    Witam wszystkich !!!

    Zamierzamy z mezem pod koniec roku kupic mieszkanie na ktore niestety musimy
    wziasc kredyt. Maz ma dzialalnosc gospodarcza, ja umowe o prace.

    Moje pytania sa takie:
    - jakie mieszkanie kupowac (rynek pierwotny, rynek wtorny) ze wzgledu na
    mozliwosc odliczania sobie odsetek kredytowych od kosztow (nie jestem pewna
    czy w obu przypadkach jest to mozliwe)
    - jaki kredyt (waluta, bank)
    - na co zwracac uwage przy zaciaganiu kredytu

    Za wszelkie cenne dla mnie informacje z gory dziekuje

    Pozdrawiam J.S.

  • 2. Data: 2003-08-27 06:16:43
    Temat: Re: Kupno mieszkania - kilka pytan
    Od: "Miku" <m...@i...pl>

> [...]
    > - jakie mieszkanie kupowac (rynek pierwotny, rynek wtorny) ze wzgledu na
    > mozliwosc odliczania sobie odsetek kredytowych od kosztow (nie jestem

    ulga tzw odsetkowa przysluguje wylacznie na nowo wybudowane mieszkania lub
    domy kupowane na rynku pierwotnym

    > - jaki kredyt (waluta, bank)

    zdecydowanie PLN, choc moga kusic franki ale wez pod uwage to ze kredyt
    zaciagasz po kursie kupna a splacasz po kursie sprzedazy. pozatym tak
    naprawde to nikt nie zagwarantuje ci kursu franka za 5 - 10 ,20 lat. tak
    wiec pln jest przy tym rozwiazaniu najkorzystniejsze. biorac kredyt zwroc
    uwage na oprocentowanie. najlepszy kredyt wedlug wielu analitykow to kredyt
    extralokum w kredyt banku
    oprocentowanie WIBOR + 1% prowzji dla wklady walsnego po 40% lub 1, 5% dla
    wkladu ponizej 40%. wazna rzecza jest mozliwosc wczesniejszej splaty bez
    duze prowizji. a w CHf przewalutowania. karencja w splacie tez wazna.
    kredyt przy takim oprocentowaniu zawsze nalezy brac w walucie wktorej sie
    zarabia

    > - na co zwracac uwage przy zaciaganiu kredytu

    przede wszytkim nie spieszyc sie, to nie zakup na raty a powazna inwestycja!
    kredytu jak wyzej, ale najwazniejsze dla skorzystania z ulgi odsetkowej jest
    nie sam fakt kupna mieszkania ale pozwolenie na budowe wydane dla
    developera. pamietaj ze jesli od momentu wydania pozwolenia na budowe do
    momentu odbioru technicznego mieszkania(przez ciebie) mina 3 lata to mozesz
    zapomniec o uldze odsetkowej.

  • 3. Data: 2003-08-28 10:54:32
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "Miku" <m...@i...pl> wrote in message

    > ulga tzw odsetkowa przysluguje wylacznie na nowo wybudowane mieszkania lub
    > domy kupowane na rynku pierwotnym

    Chyba nie chwyciles - tu IMHO nie chodzi o ulge ale o mozliwosc dopisania do
    kosztow dzialalnosci odsetek od kredytu na mieszkanie.
    Sam jestem zainteresowany taka mozliwoscia.