  • 1. Data: 2006-05-02 19:27:06
    Temat: Kupno samochodu - czekam na NIP
    Od: "Gutek" <g...@o...pl>

    Kupuję używany samochód na tatę i siebie. (nowymi
    współwłaścicielami mają być: mój tato i ja).
    Dwa tygodnie temu złożyłem wniosek o przyznanie numeru NIP. (Pani w
    okienku powiedziała, że na NIP czeka się do 1 miesiąca)

    Czy mogę teraz podpisać umowę kupna-sprzedaży samochodu i
    zarejestrować go, a druk PCC-1 złożyć po przyznaniu mi adresu NIP?
    (Z prostej kalkulacji wynika, że powinienem otrzymać NIP przed
    upłynięciem terminu składania PCC-1 - 14 dni).

    Może mój NIP w ogóle nie jest potrzebny, a na druku PCC-1
    (+rozszerzenie PCC-1a) umieszczę tylko NIP taty i na niego zapłacę
    podatek?

  • 2. Data: 2006-05-03 20:48:23
    Temat: Re: Kupno samochodu - czekam na NIP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 May 2006, Gutek wrote:

    > Czy mogę teraz podpisać umowę kupna-sprzedaży samochodu i
    > zarejestrować go,

    IMHO tak.

    > a druk PCC-1 złożyć po przyznaniu mi adresu NIP?

    IMO nie.
    AFAIK - jak się jeszcze nie ma NIPu (acz złożyło wniosek)
    to tymczasowo posługuje się PESELem. Ale złożyć trzeba.
    Dobrze gadam?

    > Może mój NIP w ogóle nie jest potrzebny,

    IMHO jest potrzebny... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-05-04 13:59:16
    Od: "Gutek" <g...@o...pl>

    No wiec podpisalem wczoraj umowe sprzedazy samochodu.
    Dzis w US pani kazala mi zamiast mojego NIPu na PCC-1 wpisac "BRAK"
    i....zaplacilem podatek.
    Mimo, ze wciaz nie przyznano mi NIPu - jak sie dowiedzialem od tej
    samej pani :)

    Nie bylo najmniejszego problemu-byc moze dlatego, ze wsród
    kupujacych oprócz mnie byl tez mój tato...