  • 1. Data: 2006-05-02 16:20:57
    Temat: Nie uwzglednilem jednego pita w zeznaniu
    Od: "WS" <s...@p...wp.pl>

    Witam ,

    mam problem jak w temacie - nie uwzglednilem jednego pita w zeznaniu
    podatkowym. Skutkiem tego jest wyzsza o 40 zl doplata niz w
    zeznaniu poprzednim. I teraz mam pytanie - czy jak pójde 4 maja (
    dzis jest 2 maja ) zlozyc korekte to doloza mi kare ? I czy
    wogóle urzad po terminie bedzie chcial ze mna rozmawiac?

  • 2. Data: 2006-05-02 17:10:33
    Temat: Re: Nie uwzglednilem jednego pita w zeznaniu
    Od: "lobuziak" <l...@w...pl>

[...]

    ja bym zrobil inaczej

    dzis jest ostatni dzien na zlozenie pita (30 kwietnia wypadl w weekend, wiec
    przesuniecie na pierwszy dzien roboczy czyli 2 maja)

    zrob szybko korekte i pedz na calodobowa poczte, wyslij korekte i masz
    problem duzo mniejszy (bo liczy sie data stempla)

    nie wiem jedynie jak z doplata tych 40 zl, tu moze sie liczyc data
    wplyniecia na konto US, ale generalnie za spoznienie z zaplata US co
    najwyzej liczy karne odsteki (grosze), a z zeznaniem jest wiekszy problem

  • 3. Data: 2006-05-02 17:14:04
    Od: "lobuziak" <l...@w...pl>

    a i jeszcze jedno - nie licz raczej ze sprawa nie wyjdzie, bo druga kopie
    Twojego pita zleceniodawca/ pracodawca itd. wysyla do Twojego US

  • 4. Data: 2006-05-02 17:15:41
    Od: "lobuziak" <l...@w...pl>

    > zrob szybko korekte i pedz na calodobowa poczte, wyslij korekte i masz
    > problem duzo mniejszy (bo liczy sie data stempla)

    mozesz tez na wszelki wypadek dolaczyc krotkie pismo z wyjasnieniem dlaczego
    tak sie stalo, przeprosinami i napisac, ze wyrazasz zal (chyba to jakos tak,
    bo specem podatkowym nie jestem)

  • 5. Data: 2006-05-02 17:54:10
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    dlaczego
    > tak sie stalo, przeprosinami i napisac, ze wyrazasz zal (chyba to jakos

    nie przesadzasz? to już zakrawa na paranoję, może jeszcze zlikwidować
    kierownika US i wszystkich, którzy wiedza o tajemniczym PIT-cie :-)
    człowiek ma to do siebie, że się czasem myli i po to wymyślono możliwość
    korekty zeznania podatkowego
    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2006-05-04 06:51:58
    Od: Arjos <a...@o...pl>

    WS napisał(a):
> [...]
    > dzis jest 2 maja ) zlozyc korekte to doloza mi kare ? I czy
    > wogóle urzad po terminie bedzie chcial ze mna rozmawiac?

    Składaj korektę , dopłać 40 zł a odsetkami sobie nie zawracaj bo tak
    małych kwot się nie ściąga.( nie pamiętam, ale chyba poniżej co najmniej
    2 zł, a p-podobnie ok 6)
    A korektę możesz składać kiedy chcesz, byle przed kontrolą.

  • 7. Data: 2006-05-04 07:28:34
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 2 maj o godzinie 19:15, na pl.soc.prawo.podatki, lobuziak
    napisał(a):

    > mozesz tez na wszelki wypadek dolaczyc krotkie pismo z wyjasnieniem dlaczego
    > tak sie stalo, przeprosinami i napisac, ze wyrazasz zal

    Czy aby instytucja *czynnego żalu* nie odeszła już do lamusa?

    --
    Herbi
    04-05-2006 09:28:32

  • 8. Data: 2006-05-04 14:54:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 May 2006, Herbi wrote:

    > Czy aby instytucja *czynnego żalu* nie odeszła już do lamusa?

    Hm.. nie. "Czynny żal" jest standardowym mechanizmem ochrony podatnika
    wg KKS, zabezpieczającym od ukarania po spełnieniu pewnych warunków.
    Przez jakiś czas - między nowelizacjami przepisów, kiedy usunięto
    ochronę podatnika z tytułu złożenia korekty i nim ją ponownie
    przywrócono - musiał/był stosowany *również* do ochrony przed
    ukaraniem z powodu złożenia korekty - bo prawo pozwalało korygującego
    ...ukarać. I tylko ten aspekt poszedł w niepamięć wraz z kolejną
    nowelizacją!
    Niemniej C.Ż. nadal jest w KKS i nadal chroni przed innymi niż
    złozenie korekty podstawami do ukarania. A np. uszczuplenie
    podatku jest taką podstawą.

    Tak czytam stosowny kawałek Ordynacji i dojść nie mogę, czy
    tak samo jak przed owymi nowelizacjami przy niedopłacie należy
    składać czynny żal czy nie...
    Nie z powodu błędnej deklaracji - ale z powodu uszczuplenia
    (poprzednio i przedpoprzednio :] trzeba było).

    Bo że "wyjaśnienie" trzeba (teraz - w każdym przypadku!) to wiemy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)