    From: "Edyta" <e...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Kwestia nieodpłatnego świadczenia
    Date: Tue, 17 Oct 2006 13:51:49 +0000 (UTC)

    Witam grupowiczów,
    mam małe pytanie w kwestii podatków. Przykładowo prowadzę serwis internetowy,
    który jest bazą danych pizzerii z terenu całego kraju. Moimi potencjalymi
    klientami są lokale gastronomiczne prowadzące pizzerie. Chciałabym namówić je
    do tego aby dopisali sie do mojej bazy. Z drugiej strony są internauci,
    których chciałabym przekonać do odwiedzania mojego serwisu. Zależy mi więc na
    tym aby baza danych pizzerii była jak najszersza i obejmowała teren całego
    kraju. Postanowiłam więc nie pobierać od pizzerii żadnych opłat (przynajmniej
    na razie) za dokonanie wpisu do mojej bazy. Moje pytanie jest takie: czy takie
    rozwiązanie jest zgodne z prawem podatkowym? Z tego co usłyszałam od znajomego
    to nie mogę świadczyć usług nieodpłatnie. Jeśli tak zrobię to złamię prawo i
    na pewno będę miała duże problemy i kary przy ewentualnej kontroli z urzędu
    skarbowego. Muszę zarządać za to chociaż przysłowiową złotówkę. Czy tak
    faktycznie jest?
    Zakładam, że tak jest. Czy jednak gdybym wykazała, że co prawda firmy dopisują
    się do mojej bazy za darmo ale dzięki temu mój serwis jest często odwiedzany
    przez internautów a dzięki temu ja osiągam przychody z reklam umieszczanych w
    serwisie to zmieniłoby to postać rzeczy? Czy takie postawienie sprawy da mi
    możliwość umieszczania danych firm za darmo? Jeśli nie to czy jest jakiś inny
    sposób rzeby zrobić to legalnie?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.