  • 1. Data: 2002-04-05 06:05:41
    Temat: Kwota wolna w DG
    Od: "Basia" <p...@w...pl>

    Witam grupowiczow
    Mam maly problem niestety nie znalazlam nic w archiwum i dlatego zwracam sie
    o pomoc. Moj znajomy prowadzi DG od niecalych 3 miesiecy i przekroczyl w
    miesiacu marcu kwote wolna tj. 2727,16 i teraz moje pytanie czy ta kwota
    jest po odjeciu jego kosztow czy przed. Wiem moze to banalne, ale
    zaplatalismy sie juz oboje i nie wiemy czy juz nalezy zlozyc PIT-5 czy
    jeszcze nie?
    Z gory dziekuje za pomoc
    Pozdrawiam Basia

  • 2. Data: 2002-04-05 07:52:22
    Temat: Re: Kwota wolna w DG
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Basia" <p...@w...pl> wrote in message news:3cad4c29_2@news.vogel.pl...
> [...]
    > o pomoc. Moj znajomy prowadzi DG od niecalych 3 miesiecy i przekroczyl w
    > miesiacu marcu kwote wolna tj. 2727,16 i teraz moje pytanie czy ta kwota

    "dochod to przychod minus koszty uzyskania przychodu" mowil monotonnym
    glosem
    "profesoe z reklamy" panstwowych obligacji.

    Kwota "wolna" jest (jesli mnie pamiec niemyli) od "podstawy opodatkowania".
    Podstawa opodatkowania to dochod minus odliczenia od dochodu (coraz
    rzadsze).

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-04-05 08:08:32
    Od: "justyna" <s...@w...pl>

    po odjęciu kosztów
    tzn. jak zysk przekroczy tę kwotę to składasz pit 5

    justyna

  • 4. Data: 2002-04-05 10:10:57
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "justyna" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > po odjęciu kosztów
    > tzn. jak zysk przekroczy tę kwotę to składasz pit 5

    bądźmy ściśli to jest podatek dochodowy więc nie zysk tylko dochód ;-)))
    (oczywiście nie mylić z przychodem)

  • 5. Data: 2002-04-05 11:15:59
    Od: "Maciej_R" <m...@p...com>

    czesć.
    a jak się ma do tego skłądaka na zdrowotne ?
    czy PIT-5 trzeba składać, jeśli nie ma do zapłacenia _zaliczki_na _podatek_
    tzn. jeżeli podatek<zdrowotnego ?

    pozdr.

    MR

  • 6. Data: 2002-04-05 11:17:35
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Maciej_R" <m...@p...com> wrote in message
> [...]
    > a jak się ma do tego skłądaka na zdrowotne ?
    > czy PIT-5 trzeba składać, jeśli nie ma do zapłacenia _zaliczki_na

    Niema sie niestety nijak.

    Zdrowotne odlicza sie od PODATKU a nie od dochodu.

    Pit'a sklada sie gdy wystapi "podatek od podstawy">0

    i od teg czasu do konca roku co m iesiac (chyba, ze sie slikwiduje
    dzialalnosc)

    Boguslaw

    Boguslaw