  • 11. Data: 2003-04-18 09:24:39
    Temat: Re: Kwota zwalniajaca od zlozenia PIT
    Od: kowal <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    Ewa w <b7obvm$2hki$1@news.atman.pl> zeznal:
    > W ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zeznanie podatkowe składa
    > się wtedy gdy występuje podatek do zapłaty

    juz bylem w US i nie nalezy skladac, dzieki wielkie za pomoc.

    --
    Panie, zainstalowałem Windows...
    - Tak?

  • 12. Data: 2003-04-18 12:34:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik kowal napisał:
    > Jaka jest kwota do ktorej nie trzeba skaldac PITa? na www.mf.gov nie moge
    znalesc...

    Nie ma takiej kwoty - każdy dochód opodatkowany zobowiązuje do złożenia
    rozliczenia rocznego, naet jeżeli był na tyle niski że nie powstała
    obowiązek zapłaty podatku.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2003-04-18 12:44:19
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message

    > Nie ma takiej kwoty - każdy dochód opodatkowany zobowiązuje do złożenia
    > rozliczenia rocznego, naet jeżeli był na tyle niski że nie powstała
    > obowiązek zapłaty podatku.

    Jesteś pewna?
    Ja też już gdzieś czytałem, że jeżeli nie przekroczyło się kwoty zwolnionej
    od podatku, to nie trzeba składać pit.
    Oczywiście można, bo wtedy dostanie się podatek spowrotem. Jak się nie złoży
    to zwrot podatku przepadł.

  • 14. Data: 2003-04-18 15:06:38
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kowal" <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com> napisał
    w wiadomości news:b7og8n$b8t$1@hal9000.inds.pl...
    > Ewa w <b7obvm$2hki$1@news.atman.pl> zeznal:
    >
    > juz bylem w US i nie nalezy skladac, dzieki wielkie za pomoc.

    Jak argumentowali ?

    Karol

  • 15. Data: 2003-04-18 15:25:36
    Od: kowal <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    Karol w <b7p4dn$nu8$1@foka.acn.pl> zeznal:

    > Jak argumentowali ?

    dokaldnie tak jak Ewa:

    "W ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zeznanie podatkowe składa
    się wtedy gdy występuje podatek do zapłaty"

    --
    Kolega zwraca się do kolegi informatyka z prośba:
    - Pożycz mi 1000 zł.

  • 16. Data: 2003-04-18 21:14:48
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kowal" <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com> napisał
    w wiadomości news:b7p5dg$a37$3@hal9000.inds.pl...
> [...]
    składa
    > się wtedy gdy występuje podatek do zapłaty"

    Dziwne.

    "Art. 45. 1. Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznania o
    wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym według
    ustalonego wzoru w terminie do 30 kwietnia następnego roku.
    2. Obowiązek złożenia zeznania nie dotyczy podatników wymienionych w art.
    37."

    Gdzie tu jest mowa o podatku do zapłaty ?
    Moze przeoczyłem jakiś przepis ?

    Karol

  • 17. Data: 2003-04-18 21:37:03
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    składa
    > się wtedy gdy występuje podatek do zapłaty"

    I jeszcze cytat z zeszlego roku:
    http://podatki.hoga.pl/pit_jakie.asp

    KTO NIE SKŁADA ZEZNANIA
    Nie wszyscy podatnicy mają obowiązek złożyć zeznanie podatkowe. Pewne
    kategorie podatników są z tego obowiązku zwolnione.
    Nie masz obowiązku złożenia zeznania w dwóch przypadkach:
    . gdy nie uzyskałeś dochodu podlegającego opodatkowaniu,
    . gdy uzyskałeś w ciągu roku podatkowego dochody wyłącznie od jednego
    płatnika (zakład pracy, ZUS, bank), który dokonał za Ciebie rocznego
    obliczenia podatku (otrzymałeś PIT-40). Płatnik dokonuje rocznego obliczenia
    podatku jeżeli przed 15 stycznia 2001 r. złożysz oświadczenie (PIT-12), że
    spełniasz warunki określone w art. 37 ust. 1 pkt 1-3 UPDF.

    Uwaga: jeżeli osiągnąłeś dochód podlegający opodatkowaniu w kwocie niższej
    lub równej 2.596 zł powinneś złożyć zeznanie podatkowe mimo, że nie ma
    obowiązku zapłaty podatku.
    -----------------------------------
    ----

    Ale jest IMHO obowiazek składania zeznania rocznego.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 18. Data: 2003-04-18 21:56:21
    Od: kowal <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    Karol w <b7pr8t$14id$1@foka.acn.pl> zeznal:
    > Ale jest IMHO obowiazek składania zeznania rocznego.

    wlasnie dlatego ze byly niepewnosci pojechalem do US i pani powiedziala, ze jak
    zarobilem <2790 to nie musze skladac pit'a....

  • 19. Data: 2003-04-18 21:57:14
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kowal" <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com> napisał
    w wiadomości news:b7psa5$vtr$1@hal9000.inds.pl...
    > Karol w <b7pr8t$14id$1@foka.acn.pl> zeznal:
    >
    > wlasnie dlatego ze byly niepewnosci pojechalem do US i pani powiedziala,
    ze jak
    > zarobilem <2790 to nie musze skladac pit'a....

    Ja nie neguje tego, ze tam byles i to uslyszales :-)
    Mam tylko watpliwosci co do podstaw prawnych takiego twierdzenia.
    Byc moze "prawo powielaczowe" tak mówi.
    W sumie to tylko czysty zysk dla państwa.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 20. Data: 2003-04-19 06:52:26
    Od: Diana <n...@g...pl>

    18 kwiecień 2003, 23:37 *Karol* <b7pr8t$14id$1@foka.acn.pl> napisał/a:

> [...]

    > Uwaga: jeżeli osiągnąłeś dochód podlegający opodatkowaniu w kwocie niższej
    > lub równej 2.596 zł powinneś złożyć zeznanie podatkowe mimo, że nie ma

    Jeśli ktoś był w 2002 roku rachmistrzem i nie osiągnął żadnego innego
    dochodu oraz Urząd Statystyczny przysłał do domu PIT8B,to też musi
    wypełniać i składać PIT37?
    Bardzo mi zależy na konkretnej odpowiedzi.