  • 1. Data: 2003-04-17 17:42:56
    Temat: PIT-37, odliczenia od podatku (składka na ubezpieczenie zdrowotne)
    Od: "BM" <b...@h...com>

    Witam!

    Czy ktoś z szanownych dyskutantów mógłby mi udzielić informację, co (i czy) należy
    wpisać
    w polu nr 114 PIT-37 (sekcja I - "Składka na powszechne ubezpieczenie zdrowotne").

    Czy chodzi może o wartość pola 74 PIT-11? ("Pobrane" w sekcji "Składki na
    ubezpieczenie
    zdrowotne pobrane.....").

    Czy jeżeli pracuję na dwa etaty (dostałem dwa PITy 11) to mam wpisać sumę z tych pól?

    Pozdrawiam
    BM

  • 2. Data: 2003-04-17 18:10:19
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "BM" <b...@h...com> wrote in message
> [...]
    > zdrowotne pobrane.....").
    >
    > Czy jeżeli pracuję na dwa etaty (dostałem dwa PITy 11) to mam wpisać sumę

    Sumujesz.
    Tak samo jak wszystkie pozostałe pokrywające się pola (z wyjątkiem kosztów
    uzyskania przychodu, gdzie matematyka mówi ża A+B nie może być większe niż
    1732.72)

  • 3. Data: 2003-04-17 18:44:42
    Od: "BM" <b...@h...com>

> [...]
    > uzyskania przychodu, gdzie matematyka mówi ża A+B nie może być większe niż

    Hmm... Wpisałem koszty uzyskania przychodu dużo wyższe:

    Koszty uzyskania przychodów od pracodawcy A (pole 35 PIT 11): 192 zł

    Koszty uzyskania przychodów od pracodawcy B (pole 35 PIT 11): 866 zł
    i tu dodatkowo mam w polu 39 PIT 11: 4700 zł (50% wartości pola 38)

    Suma od kosztów uzyskania przychodu od pracodawcy B: 5566 zł (pole 70 PIT 11).

    To drugie pole wynika z tego, że bardzo duży procent mojej pracy to coś związanego z
    pracą
    twórczą. Dawano mi w kwesturze do podpisania papier, w którym określałem procentowy
    udział
    pracy twórczej w całości.

    Tak więc w PIT 37 wpisałem jako całkowity koszt uzyskania przychodu: 5758 zł = 192 +
    866
    (nie przekracza 1732.72) + 4700.

    Mam nadzieję, że dobrze to zrozumiałem.

    Pozdrawiam
    BM

  • 4. Data: 2003-04-18 06:13:37
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "BM" <b...@h...com> wrote in message

    > Hmm... Wpisałem koszty uzyskania przychodu dużo wyższe:

    Czy ja wyglądam na wróżkę? Jak nie napisałeś, że masz koszty 50% to skąd
    miałem wiedzieć.

    > Koszty uzyskania przychodów od pracodawcy A (pole 35 PIT 11): 192 zł
    >
    > Koszty uzyskania przychodów od pracodawcy B (pole 35 PIT 11): 866 zł

    A+B - tylko tego dotyczy limit, ale ty się mieścisz

    > i tu dodatkowo mam w polu 39 PIT 11: 4700 zł (50% wartości pola 38)

    To są koszty nielimitowane i przepisujesz tak jak jest.

> [...]

    > pracy twórczej w całości.
    >
    > Tak więc w PIT 37 wpisałem jako całkowity koszt uzyskania przychodu: 5758

    Jest OK.