  • 1. Data: 2012-07-02 11:57:43
    Temat: L4 a wypłata kasy z US - dodatkowe dokumenty Z-...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Czy ktoś może mi to wytłumaczyc?

    Dwie sytuacje:
    - osoba z DG choruje. ZUS, zeby wypłacić swiadczenie, wzywa o złożenie
    jakiegosdrugu Z- cś tam :)
    - osoba której w czasie choroby ustał stosunek pracy - ZUS zeby wypłacic
    swiadczenie wzywa o złozenie druku Z-10.

    W obu przypadkach straszy, ze w razie nie złozenia decyzja co do wypłacenia
    swiadczenia bedzie odmowna.

    Pytanie - po co im ten dokument (w ktorym własciwie zadnych nowych
    informacji nie ma) skoro wszystko to samo mają w komputerach?
    Czy to jest jakiś ich wewnętrzny wymysł czy rzeczywiście takie mamy prawo,
    że mogą czegoś takeigo oczekiwać?

    Tłumaczenie pani w okienku: " bo wie Pan, pan jest w składkach a tu są
    zasiłki i Pana u nas nie ma".
    Oczywiście wejśc dwa pokoje dalej do skłądek to byłoby dla Pani za dużo.

  • 2. Data: 2012-07-04 15:41:29
    Temat: Re: L4 a wypłata kasy z US - dodatkowe dokumenty Z-...
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2012-07-02 11:57, Budzik pisze:
    > Czy ktoś może mi to wytłumaczyc?
    > Dwie sytuacje:
    [...]
> [...]
    >
    > Pytanie - po co im ten dokument (w ktorym własciwie zadnych nowych
    > informacji nie ma) skoro wszystko to samo mają w komputerach?

    Informacji z z-10 nie ma na komputerach w zusie. Tutaj oświadczasz
    m.in, że nie prowadzisz działalności gospodarczej (to mogą sprawdzić
    ewentualnie), że nie jesteś rolnikiem (tego nie sprawdzą, bo to KRUS),
    że nie zarejestrowałeś się w urzędzie pracy (też nie ta instytucja -
    chociaż po 7 dniach od zarejestrowania w UP, UP powinien zglosić do
    ubezpieczenia zdrowotnego), że nie masz prawa do renty/emerytury (to
    mogą sprawdzić) itp.

    Pamiętaj, że niektóre dane do zusu spływają później (np. po 7 dniach,
    plus wtorek na przetworzenie). Dodatkowo, pewnie nie mają programu,
    który im wyrzuca, czy można wypłacić zasiłek chorobowy, czy nie.
    Pewnie mają też problem z dostępem do bazy - podejrzewam, że nie mogą
    sprawdzać sobie kogokolwiek - nie mają dostępu do całości bazy
    danych(bo wtedy każdy urzędnik z wydziału zasiłku miałby dostęp do
    twoich danym - mimo iż w życiu na zwolnieniu lek. nie byleś.)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2012-07-12 16:57:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@O...poczta.fm napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Informacji z z-10 nie ma na komputerach w zusie.

    ok, piszesz, że nie ma, a za chwilę piszesz, że są.

> [...]
    > ewentualnie) -

    EWENTUALNIE?!?!

    > że nie jesteś rolnikiem (tego nie sprawdzą, bo to KRUS),

    dobry powód aby połączyć ZUS i KRUS?

    > że nie zarejestrowałeś się w urzędzie pracy (też nie ta instytucja -
    > chociaż po 7 dniach od zarejestrowania w UP, UP powinien zglosić do
    > ubezpieczenia zdrowotnego)

    czyli właściwie mają w komputerach...

    > że nie masz prawa do renty/emerytury (to
    > mogą sprawdzić) itp.

    moje oświadczenie na z-10 bedzie ważniejsze od tego co mająw komputerach.
    Kto ma wiedziec lepieju niz zus, czy mam prawo do renty/emerytury?

    > Pamiętaj, że niektóre dane do zusu spływają później (np. po 7 dniach,
    > plus wtorek na przetworzenie).

    ? Mnie nie interesuje kiedy oni cokolwiek przetwarzaja.
    Skoro potrzebuja 7 dni, to w pismie mogliby napisac, ze brak złozenia z-10
    skutkuje wydłużeniem czasu wypllacenia a nie decyzją odmowną, prawda?

> [...]
    > danych(bo wtedy każdy urzędnik z wydziału zasiłku miałby dostęp do
    > twoich danym - mimo iż w życiu na zwolnieniu lek. nie byleś.)

    przeprasza, ale czy ty jesteś urzędnikiem?
    Bo w takim tonie się wypowiadasz.
    Jeżeli mająproblem z:
    - brakiem programu
    - nieumiejtnym przyznawaniem dostep do danych
    - brakiem kontroli
    to ja jestem wolny i chetnie wezmę stanowisko managerskie w ZUS i załatwie
    to w kilka miesięcy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 4. Data: 2012-07-16 15:57:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > przeprasza, ale czy ty jesteś urzędnikiem?

    chyba trafiłem... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 5. Data: 2012-07-17 19:25:57
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2012-07-16 15:57, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > chyba trafiłem... :)

    Nie trafiłeś ;)
    Co prawda z zusem mam sporo kontaktów zawodowych, ale raczej z tej
    drugiej strony (od pracodawcy).

    Pamiętaj, że to nie tak łatwo 'zrobić porządek'.
    ZUS, KRUS, rejestr dział gosp. to całkiem inne 'podmioty', które są
    regulowane przez inne ustawy. Dodatkowo wchodzą inne ustawy- np. o
    ochronie danych osobowych.
    Urzędnicy wykonują tylko to co muszą/mogą.
    To oświadczenie jest wymagane przez rozporządzenie -> więc tu trzeba
    prawo zmienić a nie tylko samą instytucję zus.

  • 6. Data: 2012-07-17 20:47:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Nikiel ;) n...@O...poczta.fm ...

    > To oświadczenie jest wymagane przez rozporządzenie -> więc tu trzeba
    > prawo zmienić a nie tylko samą instytucję zus.

    zaniosłem. Pani przyjmująca zgłoszenie (zresztąbardzo miła i jednoczesnie
    profesjonalna) odebrała, podpowiedziała co gdzie dopisać i z przekąsem
    zapytała: koleżanki wezwały żeby pan to złożył... skoro chcą... cyk
    pieczatka i po bólu.