  • 1. Data: 2006-02-21 14:26:56
    Temat: Laptop na Allegro - jak miec 10 dni na zwrot i mozliwosc wrzucenia w koszty?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Witam

    - powtarzam pytanie, ktore zadalem na p.s.p -

    Zamierzam nabyc laptopa na Allegro. Laptopa chce sobie nabyc od firmy, na
    fakturke - coby wrzucic sobie w koszty. No i tu pojawia sie pytanko - jesli
    od razu zazycze sobie fakturke, to rzecz jasna nie bede mogl zwrocic laptopa
    po 10 dniach, jesli cos sie okaze z nim nie tak.
    Czy wiec moge tak zrobic - zeby np. nabyc go sobie poczatkowo jako
    konsument - nie wspominajac o FV - a potem - np po 10 dniach - zwrocic sie o
    FV (oczywiscie odeslawszy otrzymany ewentualnie paragon fiskalny?

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 2. Data: 2006-02-21 14:29:11
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

    > konsument - nie wspominajac o FV - a potem - np po 10 dniach - zwrocic sie
    > FV (oczywiscie odeslawszy otrzymany ewentualnie paragon fiskalny?

    Wczesniej. Faktury na firme mozna zazadac do 7 dni od nabycia.

  • 3. Data: 2006-02-21 14:37:41
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Joan" <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Wczesniej. Faktury na firme mozna zazadac do 7 dni od nabycia.

    Ok - i to jest konkretna, rzeczowa odpowiedz :)
    Nie przeszkadza w takim wypadku, ze poczatkowo sprzedawca "myslal", ze
    kupuje jako konsument? Czy - jesli srzedawca zapyta mnie czy bedzie faktura
    a ja poczatkowo powiem, ze nie - i on zostanei przez to wprowadzony w blad
    ma jakies znaczenie dla sprawy?
    W jakim trybie zazzadac skutecznie faktury w terminie 7-dniowym? Czy mozna
    poleconym? Czy liczy si edata stempla?

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 4. Data: 2006-02-21 15:07:50
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@t...wszechwiedza.pl> napisal(a):
> [...]
    > a ja poczatkowo powiem, ze nie - i on zostanei przez to wprowadzony w blad

    Są dwa przypadki:

    1. laptop będzie OK. Weźmiesz fakturę i jemu to będzie latać
    sześćdziesiątką, czy byłeś konsumentem, czy nie, bo i tak nie
    zwróciłeś.

    2. laptop nie będzie OK. Zwrócisz go zanim wystąpisz o fakturę i
    sprzedawca nie będzie wiedział o tym, że byłeś przedsiębiorcą :)

    > W jakim trybie zazzadac skutecznie faktury w terminie 7-dniowym? Czy mozna
    > poleconym? Czy liczy si edata stempla?

    Trudne pytanie :) IMHO data wysłania.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2006-02-21 15:37:30
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

    > Nie przeszkadza w takim wypadku, ze poczatkowo sprzedawca "myslal", ze
    > kupuje jako konsument?

    W kazdym przypadku mozesz kupic na paragon, a potem do 7 dni zazadac faktury
    i sprzedawca nie moze odmowic jej wystawienia.

    > Czy - jesli srzedawca zapyta mnie czy bedzie faktura
    > a ja poczatkowo powiem, ze nie - i on zostanei przez to wprowadzony w blad
    > ma jakies znaczenie dla sprawy?

    Nie. Jako zwykly konsument tez mozesz zazadac faktury, wtedy ten czas, ktory
    sie ma, jest o wiele dluzszy.

    > W jakim trybie zazzadac skutecznie faktury w terminie 7-dniowym? Czy mozna
    > poleconym? Czy liczy si edata stempla?

    Najlepiej zadzwon tam przed uplynieciem 7 dni i po prostu popros o fakture,
    a zaraz po rozmowie wyslij poleconym ta sama prosbe i paragon. Zostaw sobie
    kopie.

    pozdrawiam,
    joan

  • 6. Data: 2006-02-22 05:28:22
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2006 15:37:30 -0000, Joan napisał(a):

    > Najlepiej zadzwon tam przed uplynieciem 7 dni i po prostu popros o fakture,
    > a zaraz po rozmowie wyslij poleconym ta sama prosbe i paragon. Zostaw sobie
    > kopie.

    O ile paragon w ogóle dostanie ...

    --
    Mieczysław