  • 1. Data: 2006-02-21 15:06:10
    Temat: [ZUS] Strasznie namotałam -S.O.S.!
    Od: "GosiaK" <g...@W...pl>

    Witam
    Mam taki problem...
    Od 1.12.2005 jestem zatrudniona na umowe o prace. Do 16.01.2006 była to umowa na
    3/4 etatu na kwote 850zł brutto. Jednocześnie cały ten czas jestem zgłoszona w
    firmie męża jako os. współpracująca. Od 1.01.2006 zmieniła się kwota minimalna
    wynagrodzenia, a tym samym okazało się, że nie osiągam kwoty 899zł brutto z um.
    o prace, więc muszę opłacać pełny zus jako os. współp. Dodam, że w tym czasie
    (tj. od 2.12.05 do 15.12.06) jestem na L4.
    Od 16.01.2005 pracodawca zmienia mi aneksem umowe o prace na pełny etat z
    wynagrodzeniem 900zł brutto. Tak więc od tej chwili znów mogę płacić tylko zus
    zdrowotny jako os. współpracująca.
    Od 2.02.06 znów mam L4. Na dodatek z powodu braku kasy nie zapłaciliśmy z męzem
    jeszcze zusu za ten nieszczęsny styczeń :o(
    I teraz pytania:
    1. Jeśli od 1.01.06 do 16.01.06 byłam zgłoszona jako os. współpr. do pełnej
    składki zus (w tym chorobowego), a nie zapłaciłam teraz tego w terminie, to czy
    to spowoduje, że zus nie zapłaci mi za L-4 (L-4 dot. mojej umowy o pracę, a
    pracodawca płacił wszystko w terminie)?
    2. Czy teraz - koniec lutego - mogę w jakiś sposób wyrejestrować się z tych
    wszystkich ubezp. i nie być juz os. współpr., tzn czy moge to zrobić jakos w
    tył, jakąś korekte, albo co...? Chciałabym po prostu z dn. 1.01.2006 przestać
    figurować jako os. współprac. no i nie płacić... Czy moge tak zrobic biorąc pod
    uwagę, ile już czasu minęło no i to że nie zapłaciliśmy za styczeń? Jeśli tak to
    jak to zrobić jak najmniej podejrzanie i czy moga być z tego jakieś przykre
    konsekwencje?

    Bardzo prosze o pomoc, bo stresuję się tym wszystkim okropnie :o(
    pozdrawiam
    MałGosiaK

  • 2. Data: 2006-02-21 16:04:55
    Temat: Re: [ZUS] Strasznie namotałam -S.O.S.!
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

> [...]
    to czy
    > to spowoduje, że zus nie zapłaci mi za L-4 (L-4 dot. mojej umowy o pracę,

    Obawiam sie, ze chorobowe dla osob prowadzacych dzialalnosc jest wyplacane,
    jesli przez pol roku nie bylo zadnych opoznien z placeniu skladek. Ale Ty
    bylas zatrudniona, wiec nie wiem jak by to bylo w Twoim przypadku, moze
    najlepiej zapytac w samym zusie?

> [...]
    tak to
    > jak to zrobić jak najmniej podejrzanie i czy moga być z tego jakieś

    Na zglaszanie zmian w danych ubezpieczonego, takze rejestracja lub
    wyrejestrowanie jest tylko 7 dni. Ale czasem ZUS przymyka oko na spoznienia.
    Ale nie wiem czy przykna oko, jesli chodzi o placenie jakichkolwiek
    swiadczen.

    Moze wypowie sie tu jakis pracownik ZUS?

    pozdrawiam,
    joan

  • 3. Data: 2006-02-21 16:46:24
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "GosiaK" <g...@W...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > terminie, to czy to spowoduje, że zus nie zapłaci mi za L-4 (L-4 dot.
    > mojej umowy o pracę, a pracodawca płacił wszystko w terminie)?

    ZUS Ci na pewno nie zapłaci, jako że do 30 dni wynagrodzenie za okres
    choroby wypłaca pracodawca.
    Ale i tak chorobowy z umowy o pracę nie ma żadnego związku z ubezpieczeniami
    z prowadzonej działalności.

  • 4. Data: 2006-02-21 17:51:04
    Od: "GosiaK" <g...@W...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wypłaca pracodawca.
    > Ale i tak chorobowy z umowy o pracę nie ma żadnego związku z ubezpieczeniami z
    No tak, tylko że na L-4 byłam od początku roku do 15.01 i teraz jestem od 2.02.
    (w związku z ciążą). Więc sumując, to już przekroczyłam 33 dni (bo po tylu chyba
    zus płaci)...
    pozdrawiam
    MałGosiaK