  • 1. Data: 2008-05-06 20:05:54
    Temat: Laptop na firmę z UNII (UK, IRLANDIA)
    Od: "news.aster.pl" <g...@g...gg>

    Jade w czerwcu do UK, będe pare dni też w Dublinie i mam możliwość kupna
    laptopa (myśle o DELLU 17xx Vostro) i pojawia sie pytanie:

    Czy można laptopa kupionego w Unii (UK, Irlandia) wrzucić u nas w koszty ?
    Będe miał fakturę, rachunek, pytanie czy to zaakceptują nasi ?

    --
    Pozdrawiam / Kind Regards,
    Dariusz Denkiewicz

  • 2. Data: 2008-05-06 20:39:26
    Temat: Re: Laptop na firmę z UNII (UK, IRLANDIA)
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    news.aster.pl wrote:

    > Czy można laptopa kupionego w Unii (UK, Irlandia) wrzucić u nas w
    > koszty ?

    A dlaczego nie?
    Zależy tylko jaka cena. Być może trzeba będzie amortyzować.

    Będe miał fakturę, rachunek, pytanie czy to zaakceptują nasi
    > ?

    Co zaakceptują i jacy nasi?
    A to będzie wewnątrzwspólnotowe nabycie?

  • 3. Data: 2008-05-06 21:44:41
    Od: "news.aster.pl" <g...@g...gg>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

    > A dlaczego nie?
    > Zależy tylko jaka cena. Być może trzeba będzie amortyzować.

    Cena - dużo lepsza niż w Polsce, zamiast 4000 brutto - 2700 brutto w UK.
    Może troche droższy, ale będe się starał nie przekroczyć netto 3500 zł
    (jestem VAT-ovcem). Ale nie mam europejskiego NIP-u.

    Czy potrzebne jest tłumaczenie faktury ? I NIP-europejski ?

    > Będe miał fakturę, rachunek, pytanie czy to zaakceptują nasi
    >
    > Co zaakceptują i jacy nasi?
    > A to będzie wewnątrzwspólnotowe nabycie?

    Jak najbardziej, firma jest w Polsce zarejestrowana.

    DD

  • 4. Data: 2008-05-06 21:58:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    news.aster.pl wrote:

    > Cena - dużo lepsza niż w Polsce, zamiast 4000 brutto - 2700 brutto w
    > UK. Może troche droższy, ale będe się starał nie przekroczyć netto
    > 3500 zł (jestem VAT-ovcem). Ale nie mam europejskiego NIP-u.

    No to nabędziesz w cenie miejscowej brutto.

    > Czy potrzebne jest tłumaczenie faktury ? I NIP-europejski ?

    Tłumaczenie do zakupu i księgowania nie jest potrzebne.
    NIP-europejski do nabycia wewnątrzwspólnotowego - jest niezbędny.
    Bez niego możesz nabyć w cenie miejscowej brutto.

    > Jak najbardziej, firma jest w Polsce zarejestrowana.

    Bez NIP-EU nie jest możliwe nabycie wewnątrzpólnotowe.
    Co najwyżej zwykły zakup w cenie brutto.

  • 5. Data: 2008-05-06 22:06:10
    Od: "news.aster.pl" <g...@g...gg>

    > No to nabędziesz w cenie miejscowej brutto.

    A czy w koszty mogę wrzucić chociaż (bez NIP-EU) ?

    > Tłumaczenie do zakupu i księgowania nie jest potrzebne.
    > NIP-europejski do nabycia wewnątrzwspólnotowego - jest niezbędny.
    > Bez niego możesz nabyć w cenie miejscowej brutto.

    Czyli staram się o NIP-EU.

    > Bez NIP-EU nie jest możliwe nabycie wewnątrzpólnotowe.
    > Co najwyżej zwykły zakup w cenie brutto.

    A czy mając NIP-EU można w podobny sposób nabyć samochód, np. w Niemczech
    czy Szwajcarii (nowy z salonu) ?

    DD

  • 6. Data: 2008-05-07 11:05:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    news.aster.pl wrote:

    > A czy w koszty mogę wrzucić chociaż (bez NIP-EU) ?

    A dlaczego nie?

    > A czy mając NIP-EU można w podobny sposób nabyć samochód, np. w
    > Niemczech czy Szwajcarii (nowy z salonu) ?

    Dla samochodów zawsze były jakieś dodatkowe
    przepisy - poczytaj w ustawie