    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Laptop na firmę z UNII (UK, IRLANDIA)
    Date: Tue, 6 May 2008 23:58:35 +0200

    news.aster.pl wrote:

    > Cena - dużo lepsza niż w Polsce, zamiast 4000 brutto - 2700 brutto w
    > UK. Może troche droższy, ale będe się starał nie przekroczyć netto
    > 3500 zł (jestem VAT-ovcem). Ale nie mam europejskiego NIP-u.

    No to nabędziesz w cenie miejscowej brutto.

    > Czy potrzebne jest tłumaczenie faktury ? I NIP-europejski ?

    Tłumaczenie do zakupu i księgowania nie jest potrzebne.
    NIP-europejski do nabycia wewnątrzwspólnotowego - jest niezbędny.
    Bez niego możesz nabyć w cenie miejscowej brutto.

    > Jak najbardziej, firma jest w Polsce zarejestrowana.

    Bez NIP-EU nie jest możliwe nabycie wewnątrzpólnotowe.
    Co najwyżej zwykły zakup w cenie brutto.