  • 1. Data: 2008-09-20 08:32:32
    Temat: Leasing?
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Witam,

    Zastanawiam sie nad zakupem auta w leasingu, ale mam pare pytan.
    Pierwszy wklad mozna sobie wybrac i stanowi jakis tam procent wartosci
    auta. Pierwsze pytanie dotyczy tego czy jezeli taki wklad wynioslby
    10.000 pln to czy moge sobie go tak po prostu wpisac jednorazowo w
    koszt? A druga sprawa to jaka jest zaleta lub wada wziecia leasingu na
    2 lata (koszt wykupu 19%). Rozumiem, ze przez caly okres trwania
    leasingu auto nie jest moja wlasnoscia i w momencie wykupienia
    przechodzi na moja wlasnosc. Jak wyglada pozniej sprawa z rozliczeniem
    tego auta czy tak po prostu staje sie moje i wszystko jest okay, czy
    trzeba cos wpisywac w przychod ze wzgledu na roznice w warotsci wykupu
    auta i wartosci rynkowej?

    No i jeszcze jedno pytanie. Kupilem kiedys auto na zwykla umowe i
    przekazalem je przez umowe firmie, czy moge je teraz sprzedac na
    fakture vat?

    --
    Przemyslaw Kempinski

  • 2. Data: 2008-09-20 10:09:14
    Temat: Re: Leasing?
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Przemyslaw Kempinski pisze:
> [...]
    > auta. Pierwsze pytanie dotyczy tego czy jezeli taki wklad wynioslby
    > 10.000 pln to czy moge sobie go tak po prostu wpisac jednorazowo w
    tak
    > A druga sprawa to jaka jest zaleta lub wada wziecia leasingu na
    > 2 lata (koszt wykupu 19%).
    w przypadku zakupu nowego samochodu - wliczenie całej wartości pojazdu w
    koszty w ciągu 2 lat, gdy kupisz za gotówkę lub w kredycie - 5 lat
    (amortyzacja 20% rocznie)
> [...]
    > tego auta czy tak po prostu staje sie moje i wszystko jest okay, czy
    > trzeba cos wpisywac w przychod ze wzgledu na roznice w warotsci wykupu
    nie, wliczasz fakturę zakupową w KUP
    > No i jeszcze jedno pytanie. Kupilem kiedys auto na zwykla umowe i
    > przekazalem je przez umowe firmie, czy moge je teraz sprzedac na
    > fakture vat?
    tak

  • 3. Data: 2008-09-20 10:19:07
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Dnia Sat, 20 Sep 2008 12:09:14 +0200, Radek Wroclawski
    <r...@n...pl> napisał(a):

    >w przypadku zakupu nowego samochodu - wliczenie całej wartości pojazdu w
    >koszty w ciągu 2 lat, gdy kupisz za gotówkę lub w kredycie - 5 lat
    >(amortyzacja 20% rocznie)

    Tak, to ogolnie jest zaleta leasingu, ale chodzi mi o ta kwote wykupu
    na dwa lata jest 19 %, a na 3 lata juz chyba tylko 1 %. Jakie to ma
    znaczenie?

    --
    Przemyslaw Kempinski

  • 4. Data: 2008-09-20 10:20:34
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    <r...@n...pl> napisał(a):

    >w przypadku zakupu nowego samochodu - wliczenie całej wartości pojazdu w
    >koszty w ciągu 2 lat, gdy kupisz za gotówkę lub w kredycie - 5 lat
    >(amortyzacja 20% rocznie)

    I jeszcze jedno pytanie bo napisales w przypadku nowego samochodu, czy
    jest jakas roznica jezeli chodzi o samochod uzywany?

    --
    Przemyslaw Kempinski

  • 5. Data: 2008-09-20 11:24:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2008, Przemyslaw Kempinski wrote:

    > No i jeszcze jedno pytanie. Kupilem kiedys auto na zwykla umowe
    > i przekazalem je przez umowe firmie,

    M... sam się z sobą umawiałeś?
    Czy może "wprowadziłeś do DG oświadczeniem"? :D

    > czy moge je teraz sprzedac na fakture vat?

    Oczywiście.
    I oczywiście będzie to faktura VAT z pozycją VAT "zwolniony".
    Nawet z dwu powodów zwolniony, jeśli samochód jest osobowy :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-09-20 12:04:25
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Oczywiście.
    > I oczywiście będzie to faktura VAT z pozycją VAT "zwolniony".
    > Nawet z dwu powodów zwolniony, jeśli samochód jest osobowy :)

    pierwszego się domyślam, a drugi??;-)

    g.

  • 7. Data: 2008-09-20 13:05:16
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Dnia Sat, 20 Sep 2008 13:24:59 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > M... sam się z sobą umawiałeś?
    > Czy może "wprowadziłeś do DG oświadczeniem"? :D

    Wprowadzilem do DG oswiadczeniem.

    > Oczywiście.
    > I oczywiście będzie to faktura VAT z pozycją VAT "zwolniony".

    Czyli wystawiam fakture vat zwolniona z podoatku, czyli nie bede
    musial odprowadzac vatu od przychodu, tak?

    > Nawet z dwu powodów zwolniony, jeśli samochód jest osobowy :)

    samochod osobowy.

    --
    Przemyslaw Kempinski

  • 8. Data: 2008-09-20 13:12:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > pierwszego się domyślam, a drugi??;-)

    Jeden to zwolnienie podmiotowe, a drugi przedmiotowe.
    O którym myślałaś?

  • 9. Data: 2008-09-20 19:25:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2008, gonia wrote:

    > pierwszego się domyślam, a drugi??;-)

    Jedno to zwolnienie z okazji sprzedaży przedmiotów używanych
    w rozumieniu VAT od których nie przysługiwało prawo odliczania
    VAT przy zakupie.
    A drugi to zwolnienie z okazji sprzedaży używanego samochodu
    osobowego - jest "bezwzględne" (nie ma związku z faktem odliczania
    VAT przy zakupie), blokadą przed manewrem polegającym na zakupie
    i odsprzedaży w krótkim czasie (znaczy więcej niż pół roku, ale
    nadal krótko) jest konieczność korekty VAT odliczonego
    (w części, po 1/5 na rok), zakładając że pojazd tych 15 kzł
    jednak kosztował :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-09-20 19:56:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > A drugi to zwolnienie z okazji sprzedaży używanego samochodu
    > osobowego - jest "bezwzględne" (nie ma związku z faktem odliczania
    > VAT przy zakupie),

    To znaczy?
    Bo takie bezwzględne to nie jest, jeśli przy zakupie odliczyłeś 22% VAT, to
    teraz naliczyć musisz.