  • 21. Data: 2008-09-24 22:18:16
    Temat: Re: Leasing?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Sep 2008, gonia wrote:

    > no nie.....bezwzględne? dlatego, że osobowy i że VAT odliczył do tego
    > częściowo?

    Bez znaczenia!
    Albo jest zwolniony, albo jest zwolniony.

    > w sumie nie chce mi się zaglądać do ustawy,

    Jeszcze raz, powoli:
    TEGO NIE MA W USTAWIE.
    W ustawie jest upoważnienie do wydawania zwolnienień w rozporządzeniach
    i minister z tego raczył skorzystać :), link i cytat zapodalem w poscie obok.

    > oczywiście cały cza mowa o ST, tak?

    Ściślej: "pojazdowi używanemu w rozumieniu ustawy o VAT".
    A to używanie dotyczy *uzywania przez podatnika*. Czyli nie chodzi
    w żadnym razie o towar handlowy, bo taki towar nigdy nie jest
    traktowany jako uzywany w rozumieniu art.43.2 (jakby kto zaglądał,
    .2 a nie .1.2, w .1.2 jest użycie terminu, ale definicja jest pół
    strony niżej, z naciskiem na słowa "przez podatnika"!)

    > bo z tego co wiem, to o ile działalnością
    > jest odsprzedaż samochodów to mamy do czynienia z opodatkowaniem

    Oczywiście, z powodu jak wyżej :D

    Sprawe korekty pomijam (chetni znajda w archiwach).

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2008-09-24 22:27:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Sep 2008, Cavallino wrote:

    > Hola.
    > Są jeszcze samochody które były zakupione z pełnym odliczeniem VAT, teraz są
    > osobowe i są używane.

    No to nie "hola", bo w rozporządzeniu jest mowa o samochodach
    osobowych i tyle... jest jakiś przepis, który różnicuje traktowanie
    zwolnienia w zależności od wielkości odliczenia przysługującego
    w chwili zakupu, bo nie znam?
    AFAIR zwolnienie przysługuje *mimo* uprzedniego istnienia prawa
    do odliczenia i tyle. Było kiedyś 100% - odliczył 100%, jego
    zysk, było (i jest) 60% - odliczył 60% i tyle.
    O tu:
    http://podatki.pl/akty/270404.htm?file=270404.htm&st
    rona=1
    +++
    § 8. 1. Zwalnia się od podatku:
    [...]
    5) dostawę samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych, przez
    podatników, którym przy ich nabyciu przysługiwało prawo do odliczenia
    podatku naliczonego, o którym mowa w art. 86 ust. 3 i 5 ustawy, jeżeli
    te samochody i pojazdy sš towarami używanymi w rozumieniu art. 43
    ust. 2 pkt 2 ustawy;
    ---

    Z Gonią kolejnej dyskusji o koniecznosci dokonania korekty (o ile
    wartość zakupu >15 000 i w wysokości 1/5 na każdy rok) ponownie
    podejmować nie będę, IMO kto potrzebuje to opisów sobie poszuka,
    ale zaznaczyłem, żeby ktoś nie myślał że owo zwolnienie to jest
    metoda na "łyknięcie VATu" (nawet jakby tylko o 60% chodziło)
    poprzez zakup samochodu i odsprzedaż po 7 miesiącach :D

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2008-09-24 23:25:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No to nie "hola", bo w rozporządzeniu jest mowa o samochodach
    > osobowych i tyle...

    No właśnie.
    A definicja osobowści samochodwej to już wiele wersji miała. ;-)

    > AFAIR zwolnienie przysługuje *mimo* uprzedniego istnienia prawa
    > do odliczenia i tyle. Było kiedyś 100% - odliczył 100%, jego
    > zysk, było (i jest) 60% - odliczył 60% i tyle.

    Odważnie poleciałeś.

> [...]
    > podatników, którym przy ich nabyciu przysługiwało prawo do odliczenia
    > podatku naliczonego, o którym mowa w art. 86 ust. 3 i 5 ustawy

    A nie tu tkwi haczyk?
    Tu właśnie.
    Ten punkt 3 i 5 dotyczy TYLKO samochodów od których odliczono 60% VAT:

    "3. W przypadku nabycia samochodów osobowych oraz innych pojazdów
    samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony
    kwotę podatku naliczonego stanowi 60 % kwoty podatku określonej w fakturze
    lub kwoty podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów
    lub kwoty podatku należnego od dostawy towarów, dla której podatnikiem jest
    ich nabywca - nie więcej jednak niż 6 000 zł."
    "5. Spełnienie wymagań dla pojazdów samochodowych określonych w ust. 4 pkt
    1-4 stwierdza się na podstawie dodatkowego badania technicznego
    przeprowadzonego przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzonego
    zaświadczeniem wydanym przez tę stację oraz dowodu rejestracyjnego pojazdu,
    zawierającego właściwą adnotację o spełnieniu tych wymagań."

  • 24. Data: 2008-09-25 09:08:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2008, Cavallino wrote:

    > Odważnie poleciałeś.
    [...]
    > Tu właśnie.
    > Ten punkt 3 i 5 dotyczy TYLKO samochodów od których odliczono 60% VAT:

    No to włażę pod stół.
    Thx za budzenie!

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2008-09-25 11:13:23
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Bez znaczenia!

    ma znaczenie, co już sam chyba zauważyłeś jednak wyżej - jak odliczył
    VAT w całości to <bezwzględność> łapie się co najwyżej na osobowy + na
    VAT częściowy

    > Albo jest zwolniony, albo jest zwolniony.

    na dwa zwolnienia nie ma szans się załapać, i na to próbowałam zwrócić
    uwagę: może być albo zwolniony albo zwolniony jak wyżej, a nie może być
    zwolniony podwójnie

    > Jeszcze raz, powoli:
    > TEGO NIE MA W USTAWIE.

    OK, zapatzryłam się na art 43 i ominęłam rozporządzenie

    > Ściślej: "pojazdowi używanemu w rozumieniu ustawy o VAT".
    > A to używanie dotyczy *uzywania przez podatnika*.

    Litości!! fakt, zapomniałam, że w dzisiejszych, dobrych czasach można
    kupić 2 letniego mercedesa za 2 i pół tysiąca
    ale pomijając inne możliwości - założyłam , że auto warte jest ponad 3,5
    wybacz o panie i przestań się czepiać drobiazgów

    > Sprawe korekty pomijam (chetni znajda w archiwach).

    a wydawało mi się, że to ja pominęłam c.d. dyskusji nad tym;>
    ale niech ci będzie

  • 26. Data: 2008-09-25 11:39:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2008, gonia wrote:

    > ma znaczenie, co już sam chyba zauważyłeś jednak wyżej

    Nie no, Cavallino przyłożył mi dokładnością do numerka to zajarzyłem
    że niedokładne czytanie było złym pomysłem :( (zacytowałem a nie
    zwróciłem uwagi że właśnie tam jest 60%).
    Ma znaczenie, przyznaję, bo nie dotyczy "100%" (przepis).

> [...]
    > ale pomijając inne możliwości - założyłam , że auto warte jest ponad 3,5
    > wybacz o panie i przestań się czepiać drobiazgów

    Wybaczam, nie czepiam się.
    Tudzież i takoż wnoszę o wybaczenie, że o drobiazgach piszę, ale
    czasem tak mnie nachodzi :)
    Używanie w celu DG nie jest tożsame z wpisaniem do EST, to że nie
    ujęcie w EST zakupu takiego samochodu jest mniej prawdopodobne niż
    zwolnienie jeszcze w tym kwartale sprzedaży ST z kasy fiskalnej
    nie oznacza, że jest niemożliwe :)
    Podatnik może kupić samochód "w celu DG", nie ująć w EST lecz
    używać - "nieujawniony ST" w nomenklaturze podatku dochodowego.
    Z p. widzenia przepisu (skoro dotyczy "używanego przez podatnika"
    a nie ma zapisu "ujętego w ewidencji") podatnik mógł nie wpisać
    go nigdzie (ani do EST, ani do EW, co pewnie sugerujesz), ale
    pod przepis podpada :)

    > a wydawało mi się, że to ja pominęłam c.d. dyskusji nad tym;>
    > ale niech ci będzie

    Wzajem :D, nie chciałem żeby nie było niegrzecznie że pomijam ;)

    pzdr, Gotfryd