  • 1. Data: 2008-09-18 10:10:23
    Temat: Prywatne ubezpieczenie medyczne dla pracowników
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Witam,

    Chciałbym uzyskać informacje - czy prywatne ubezpieczenie
    opłacane dla pracownika również podlega oZUSowaniu, czyli
    jest traktowane jako normalna premia?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2008-09-18 16:39:51
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Wojciech Bancer pisze:
    > Witam,
    >
    > Chciałbym uzyskać informacje - czy prywatne ubezpieczenie
    > opłacane dla pracownika również podlega oZUSowaniu, czyli
    > jest traktowane jako normalna premia?

    Ciężko stwierdzić jednoznacznie, bo generalnie ozusowaniu podlega to co
    jest przychodem przy podatkach. Ale tu zależy od interpretacji US.
    Właśnie teraz jedna firma ciąga us po sądach. Sąd przyznał rację
    podatnikowi, że samo postawienie 'możliwości' skorzystania z leczenia
    nie jest przychodem /nawet sam us kiedyś tak to interpretował, ale potem
    zmienił zdanie/. Tutaj też podatnik powoływał się na to, że płaci on
    ryczałtem, a nie od tego ile pracowników skorzystało z tego. Dlatego też
    nie można określić przychodu na danego pracownika.
    Teraz pewnie us odwoła się do wyższej instancji i zapewne na samej górze
    to się skończy.
    Poszukaj w gazetach, w ostatnim tygodniu o tym nawet było.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 3. Data: 2008-09-18 18:07:45
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    > Witam,
    >
    > Chciałbym uzyskać informacje - czy prywatne ubezpieczenie
    > opłacane dla pracownika również podlega oZUSowaniu, czyli
    > jest traktowane jako normalna premia?

    Z praktyki - mi brali zawsze tylko dochodowy, duze firmy wiec zakladam
    ze ksiegowosc wiedziala co robi.

    Dodatkowo okazuje sie ze byc moze nawet dochodowego nie ukradna:

    http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&ta
    sk=view&id=25105&Itemid=301
    http://www.rynekzdrowia.pl/Ubezpieczenia-zdrowotne/A
    bonamenty-medyczne-bez-podatku,1171,4.html

    Wieslaw

  • 4. Data: 2008-09-18 18:20:13
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Wwieslaw pisze:

    > Z praktyki - mi brali zawsze tylko dochodowy, duze firmy wiec zakladam
    > ze ksiegowosc wiedziala co robi.

    Skoro był opodatkowany to imo powinien być też oskładkowany:
    http://www.rp.pl/artykul/56270,57446_Abonament_medyc
    zny_obciazony_skladkami.html

    A jeżeli przyjąć nieuprawomocnioną decyzję WSA to nie jest to przychód i
    nie powinien być pobrany ani pod.doch ani składki zus.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 5. Data: 2008-09-18 20:30:53
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Nikiel ;) wrote:
> [...]
    >

    > A jeżeli przyjąć nieuprawomocnioną decyzję WSA to nie jest to przychód i
    > nie powinien być pobrany ani pod.doch ani składki zus.

    Hmm zaraz siegne po pasek placowy... Na pewno abo jest rozbite na
    medycyna pracy + pozostale swiadczenia i opodatkowana jest da druga
    czesc, wiec w sumie grosze. Jakies tegie glowy to liczyly, nie wiem jak :)

    Tutaj z kolei podaja mozliwosc unikniecia ZUSu:
    http://ksiegowosc.infor.pl/zus-kadry/skladki/80303,1
    ,Opieka-medyczna-dla-pracownika-a-skladki-ZUS.html

    Po weryfikacji odszczekuje:
    hau hau

    Ta czesc kosztow, ktora jest opodatkowana, jest rowniez oskladkowana. W
    calosci oskladkowana i opodatkowana jest rowniez wartosc skladki
    ubezpieczenia na zycie.

    Wieslaw