  • 1. Data: 2009-04-27 07:43:27
    Temat: Leasing. Koszty inne samochodu osobowego
    Od: Asen <a...@g...com>

    Firma wzięła w leasing operacyjny samochód osobowy.
    Z umowy wynika, że leasingobiorca ponosi następujące koszty: czynsz
    inicjalny, opłatę manipulacyjną, czynsz zerowy, (wszystko jednorazowo
    na początku) i później raty leasingowe - i jak rozumiem we wszystkich
    tych kosztach odliczam VAT w wysokości 60% nie więcej niż 6000 zł),

    ale... zgodnie z umową leasingobiorca ponosi jeszcze inne koszty,
    takie jak: usługa portal-klient (wiadomości smsowe), usługa karta
    paliwowa. Z tą ostatnią mam największe wątpliwości. Leasingobiorca
    dostaje kartę paliwową, w ogóle nie płaci za wydatki na stacjach
    benzynowych, na które zakupuje paliwo (to akurat nie podlega
    odliczeniu), ale ponosi też inne wydatki, jak zakupy płynów, olejów
    silnikowych, usługi mycia samochodu, środki czystości.

    -------------------------
    Moje pytanie brzmi, czy mogę odliczać w całości VAT o tych zakupów
    (płyny, oleje, mycie samochodu) , czy muszę także jak w przypadku
    czynszów odliczać 60 proc i pilnować, aby nie przekroczyło 6000 zł.

    Moje wątpliwości wynikają z tego, że art. 86 ust. 7

    7. W przypadku usługobiorców użytkujących samochody osobowe oraz inne
    pojazdy samochodowe, o których mowa w ust. 3, na podstawie umowy
    najmu, dzierżawy, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze,
    kwotę podatku naliczonego stanowi 60% kwoty podatku naliczonego od
    czynszu (raty) lub innych płatności wynikających z zawartej umowy,
    udokumentowanych fakturą. Suma kwot w całym okresie użytkowania
    samochodów i pojazdów, o których mowa w zdaniu pierwszym, dotycząca
    jednego samochodu lub pojazdu, nie może jednak przekroczyć kwoty 6 000
    zł.

    mówi, że odliczamy 60% VAT od (...) innych płatności wynikających z
    zawartej umowy, udokumentowanych fakturą.

  • 2. Data: 2009-05-05 12:29:35
    Temat: Re: Leasing. Koszty inne samochodu osobowego
    Od: Asen <a...@g...com>

    nikt nic?