  • 1. Data: 2009-04-27 07:29:02
    Temat: VAT od 2010
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    http://www.abc.com.pl/?cmd=problem_wiecej,432&serwis
    =3

    (zmiany w dyrektywie UE, dotyczące m.in. opodatkowania
    co do zasady eksportu usług w kraju nabywcy)

    Co prawda jest jeszcze kilka miesięcy, ale warto wiedzieć,
    w razie gdyby się np. okazało że nasi wybrańcy z czymś nie zdążyli
    i mamy podwójne opodatkowanie, można wtedy próbować przepychać
    wiążącą interpretację przez sąd.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-04-27 08:20:59
    Temat: Re: VAT od 2010
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-27, Tomek <t...@o...pl> wrote:
> [...]
    > w razie gdyby się np. okazało że nasi wybrańcy z czymś nie zdążyli
    > i mamy podwójne opodatkowanie, można wtedy próbować przepychać

    ----
    o Konieczność raportowania usług w kwartalnej informacji podsumowującej
    Dotychczas kwartalne informacje podsumowujące dotyczyły wyłącznie dostaw
    i nabyć towarów w ramach Unii Europejskiej. Po 1 stycznia 2010 roku
    obowiązkowi raportowania w ramach informacji podsumowujących podlegać
    będą również, co do zasady, usługi świadczone przez polskie podmioty na
    rzecz podmiotów zagranicznych.
    ----

    Znaczy, że obowiązkowy będzie NIP-UE do takich traksakcji?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-04-27 08:31:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    > rzecz podmiotów zagranicznych.
    > ----
    >
    > Znaczy, że obowiązkowy będzie NIP-UE do takich traksakcji?

    Chyba niekoniecznie. Nie masz NIP-UE to naliczasz VAT.
    Usługobiorca nie dostanie usługi ze stawką 0 i tyle.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-04-27 09:17:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-27, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

    > Chyba niekoniecznie. Nie masz NIP-UE to naliczasz VAT.
    > Usługobiorca nie dostanie usługi ze stawką 0 i tyle.

    No. Ale dotychczas dostawał NP. A teraz (z tego co czytam) będzie się
    dodatkowo musiał ubiegać o zwrot do polskiego US? Może być wesoło. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2009-04-27 09:26:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Wojciech Bancer wrote:

    > No. Ale dotychczas dostawał NP. A teraz (z tego co czytam) będzie się
    > dodatkowo musiał ubiegać o zwrot do polskiego US? Może być wesoło. :)

    Albo raczej kupi tam, gdzie usługodawca ma NIP-EU.

    No chyba, że usługa jest jakoś mocno niszowa. Ale wtedy to i tak cena
    jest na ogół z kosmosu, tak więc ewentualny 22% więcej nie zrobi róźnicy.

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-04-27 09:39:31
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w razie gdyby się np. okazało że nasi wybrańcy z czymś nie zdążyli
    > i mamy podwójne opodatkowanie, można wtedy próbować przepychać

    pracują nad tym, pracują :)

    http://misp-modzelewski.pl/kolejna_duza_nowelizacja_
    vat-news-52.html

    a co z tego wyniknie, zobaczymy ;)

    pozdr,
    m.w.

  • 7. Data: 2009-04-27 09:55:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Piotrek pisze:

    > Chyba niekoniecznie. Nie masz NIP-UE to naliczasz VAT.
    > Usługobiorca nie dostanie usługi ze stawką 0 i tyle.

    Co ty pleciesz. Usług poza granice kraju nie sprzedaje się ze stawką 0%!
    To jest sprzedaż niepodlegająca VAT. I nie ma znaczenia czy sprzedawca
    ma NIP-UE czy nie.

    Fakt, że na fakturze nie będzie VAT nie znaczy że stawka wynosi 0%.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2009-04-27 10:07:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-04-2009 o 11:39:31 my way <y...@s...tlen.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
> [...]

    Projekt też już jest wywieszony:

    http://www.mf.gov.pl/_files_/bip/bip_projekty_aktow_
    prawnych/pp/projekt_z_6.03.2009_ustawy_o_zmianie_ust
    awy.pdf

    Rzeczywiście demolka kompletna :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-04-27 10:12:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    >>

    > Projekt też już jest wywieszony:
    >
    > http://www.mf.gov.pl/_files_/bip/bip_projekty_aktow_
    prawnych/pp/projekt_z_6.03.2009_ustawy_o_zmianie_ust

    W Polsce chyba już nigdy dobrze nie będzie. Coraz częściej zaczynam
    się zgadzać ze stwierdzeniem, że każda zmiana prawa powinna obowiązywać
    najwcześniej po 5 latach od uchwalenia. Może wtedy ograniczono by
    pisanie przepisów "pod siebie".

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-04-27 10:20:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-27, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    [...]

    > Co ty pleciesz. Usług poza granice kraju nie sprzedaje się ze stawką 0%!
    > To jest sprzedaż niepodlegająca VAT. I nie ma znaczenia czy sprzedawca
    > ma NIP-UE czy nie.

    No ale skoro teraz transakcje NP mają podlegać raportowaniu, to chyba
    trzeba będzie zarejestrować NIP-UE. Czy może ja to źle interpretuję?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl