  • 1. Data: 2009-04-26 20:09:49
    Temat: Straty z lat ubiegłych
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Witam,

    Rozumiem, że do rozliczenia kwartalnego w DG mogę sobie wliczyć straty z lat
    ubiegłych.
    Skoro teraz jest II kwartał 2009 to znaczy, że mogę sobie wliczyć co
    najwyżej połowę straty z roku 2004?
    Czy trzeba to rozbijać nap na straty z II kwartału 2004 roku lub np. z
    kwietnia 2004, czy mogę wliczać stratę w połowie wysokości jaka jest wpisana
    w rozliczeniu rocznym z 2004 roku?
    Czy jest jakaś możliwość rozliczenia strat z lat wcześniejszych, np 2003,
    czy mi przepadają?
    Straty w głównej mierze były spowodowane amortyzacją samochodu, może tu jest
    jakiś myk?

    --

    pozdrawiam,
    MariuszM

  • 2. Data: 2009-04-26 20:48:50
    Temat: Re: Straty z lat ubiegłych
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MariuszM" <m...@T...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gt2fll$ij$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > lat ubiegłych.
    > Skoro teraz jest II kwartał 2009 to znaczy, że mogę sobie wliczyć co

    Nie dlatego, ze jest II kwartal, ale dlatego, ze w jednym roku nie mozna
    odliczyc wiecej niz 50% - z tym, ze IMHO dotyczy to lacznej kwoty strat (z
    lat 2004 - 2008). Rok 2009 jest ostatnim rokiem, w ktorym mozesz odliczyc
    strate z roku 2004 - trzeba to bowiem zrobic w ciagu 5 kolejnych lat
    podatkowych. 2005, 2006, 2007, 2008, 2009 - to s ate lata, 2009 rok jest
    ostatnim z nich.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-04-26 20:52:20
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    SDD pisze:
    > Nie dlatego, ze jest II kwartal, ale dlatego, ze w jednym roku nie mozna
    > odliczyc wiecej niz 50% - z tym, ze IMHO dotyczy to lacznej kwoty strat (z
    > lat 2004 - 2008).
    nieprawda, 50% z każdego roku

  • 4. Data: 2009-04-26 21:01:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Radzik" <r...@r...pl> napisał w wiadomości
    % - z tym, ze IMHO dotyczy to lacznej kwoty strat (z
    > nieprawda, 50% z każdego roku

    No tak, racja. Wiec tak czy inaczej, na odliczenie drugiego 50% z 2004 szans
    autor watku juz nie ma

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-04-27 07:04:29
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > No tak, racja. Wiec tak czy inaczej, na odliczenie drugiego 50% z 2004
    > szans autor watku juz nie ma

    No cóż, tak myślałem.

    Myślałem, ze może jest jakiś myk np. z przesunięciem amortyzacji, ale chyba
    nie.

    Rozumiem, że mogę sobie odjąć stratę np. 50% z 2005 roku od dochodu, który
    mi wyszedł za np. II kwartał 2009. PITów 5 już się nie wysyła, ale w rocznym
    to się ładnie wyrówna? Tzn. chodzi mi o to czy mogę już teraz zapłacić
    zaliczkę pomniejszoną o straty z lat ubiegłych, czy może dopiero na koniec
    roku? Tylko co wtedy jak wyjdzie nadpłata z DG, domagać się zwrotu? Chyba
    lepiej jak sobie teraz odejmę, tylko czy tak można?

    --

    pozdrawiam,
    MariuszM

  • 6. Data: 2009-04-29 22:22:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Apr 2009, MariuszM wrote:

    > Myślałem, ze może jest jakiś myk np. z przesunięciem amortyzacji, ale chyba
    > nie.

    Logic error.
    *BYŁ*.
    W 2003.
    Podstaw do "wstecznej" zmiany stawki amortyzacyjnej nie widzę.
    Podatnik może współczynnik amortyzacji *obniżyć* - i nie pamiętam czy
    w 2003 już było wolno do 0% (jak teraz) czy tylko do połowy stawki
    "urzędowej".

    > się ładnie wyrówna? Tzn. chodzi mi o to czy mogę już teraz zapłacić zaliczkę
    > pomniejszoną o straty z lat ubiegłych

    Oczywiście.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-04-30 07:36:30
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Oczywiście.

    To jeszcze zapytam o jedną rzecz przy okazji:

    Rozumiem że o zapłacone zdrowotne (oczywiście tylko 7,75% ) też mogę sobie
    pomniejszyć podatek?
    Mam specyficzną sytuację, do końca lutego byłem jeszcze na etacie, płaciłem
    z DG (tylko) dodatkowe zdrowotne, a pracodawca płacił komplet ubezpieczeń.
    Dostałem też odprawę, od której też został zapłacony pełen ZUS.
    Czy to co ja sam wpłaciłem na ubezpieczenie zdrowotne od początku roku mogę
    sobie odjąć od podatku i wpłacić o to pomniejszoną zaliczkę?
    Rozumiem, że to co pracodawca wpłacił na ZUS nie mogę sobie odjąć, bo on już
    to ujął w zaliczkach, które za mnie zapłacił?

    --

    pozdrawiam,
    MariuszM

  • 8. Data: 2009-04-30 07:44:01
    Od: spp <s...@o...pl>

    MariuszM pisze:

    > Czy to co ja sam wpłaciłem na ubezpieczenie zdrowotne od początku roku
    > mogę sobie odjąć od podatku i wpłacić o to pomniejszoną zaliczkę?

    Tak.

    http://centrumpr.pl/artykul/skladki-zus-ubezpieczeni
    e-zdrowotne-odliczenie,3956.html

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-04-30 09:47:53
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MariuszM" <m...@T...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gtbki5$3b$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Rozumiem, że to co pracodawca wpłacił na ZUS nie mogę sobie odjąć, bo on
    > już to ujął w zaliczkach, które za mnie zapłacił?

    Oczywiscie - aczkolwiek w rozliczeniu rocznym mozesz to znow "poprzestawiac"
    zalezy jeszcze jak sie rozliczasz - jak progresywnym, to sie wszystko
    zsumuje na PIT-36. Jesli liniowym, to sobie mozesz czesc przerzucic z
    PIT-36L na PIT-37 lub odwrotnie, coby najwiecej skorzystac.
    Tak samo ze spolecznymi.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-04-30 11:24:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Apr 2009, MariuszM wrote:

    > Rozumiem, że to co pracodawca wpłacił na ZUS nie mogę sobie odjąć, bo on już
    > to ujął w zaliczkach, które za mnie zapłacił?

    Dodam, że podstawowym problemem jest brak "urzędowego" przekazania Ci
    informacji o tym, że takie składki zostały zapłacone z *TWOICH*
    pieniędzy - a bez tego nie wolno odliczyć.
    Odliczenie przysługuje od "składek zapłaconych przez podatnika".
    Dopiero po otrzymaniu PI-11 mamy "kwitki" uprawniające do odliczenia.
    Oraz informację ("urzędową") że odliczono :) (i od czego).

    pzdr, Gotfryd