  • 1. Data: 2011-07-10 18:30:09
    Temat: Leasing osobowego - FV za udzielenie informacji organom ścigania - VAT do odliczenia 60% czy 100%?
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    Leasing samochodu osobowego, gdzie odliczane jest 60% VAT.
    FV za udzielenie informacji organom ścigania o użytkowniku pojazdu -
    odliczać 60% VAT? a może ta FV w ogóle nie jest KUP dla dochodowego
    ani dla VAT?

    WAM

  • 2. Data: 2011-07-10 21:46:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > FV za udzielenie informacji organom ścigania o użytkowniku pojazdu -
    > odliczać 60% VAT? a może ta FV w ogóle nie jest KUP dla dochodowego

    Na pytanie odpowiedzieć nie potrafię, tym nie mniej zapytam. To jakaś
    szersza akcja, czy jednorazowy wybryk? Bo po pierwszej fakturze następnym
    razem zamiast pytać przyjadą i zrobią przeszukanie, albo wezwą prezesa do
    siebie i go przesłuchają. To drugiem to się jakieś koszty należą, ale jak
    zablokowane zostanie biuro na czas przesłuchania, to może to być droższe,
    niż tych kilka złotych.

  • 3. Data: 2011-07-10 22:22:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-07-10 23:46, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > należą, ale jak zablokowane zostanie biuro na czas przesłuchania, to
    > może to być droższe, niż tych kilka złotych.

    Wątkotwórcy zapewne chodzi o FV wystawioną przez leasingodawcę
    leasingobiorcy za wskazanie użytkownika samochodu, któremu fotoradar
    zrobił zdjęcie.

    Zdaje się, że zupełnie inaczej zrozumiałeś to pytanie :-)

    Piotrek

  • 4. Data: 2011-07-10 22:28:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-07-10 20:30, WAM wrote:
> [...]
    > FV za udzielenie informacji organom ścigania o użytkowniku pojazdu -
    > odliczać 60% VAT? a może ta FV w ogóle nie jest KUP dla dochodowego

    Ujęcie tego jako KUP to może się nie obronić.

    Natomiast art. 88 ustęp 1 punkt 2 jakiś czas temu został "zniknięty",
    tak więc IMHO spokojnie VAT (100%) możesz odliczyć.

    Piotrek

  • 5. Data: 2011-07-10 22:32:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Wątkotwórcy zapewne chodzi o FV wystawioną przez leasingodawcę
    > leasingobiorcy za wskazanie użytkownika samochodu, któremu fotoradar
    > zrobił zdjęcie.

    To użytkownik pojazdu zamwia taką usługę? Słyszałem o takich praktykach,
    ale podejrzewam, że za ktorymś razem ktoś mocno walnie w stół, bo to jakiś
    absurd.

    > Zdaje się, że zupełnie inaczej zrozumiałeś to pytanie :-)

    Tak.

  • 6. Data: 2011-07-11 08:11:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-07-11 00:32, Robert Tomasik wrote:
    > To użytkownik pojazdu zamwia taką usługę? Słyszałem o takich praktykach,
    > ale podejrzewam, że za ktorymś razem ktoś mocno walnie w stół, bo to
    > jakiś absurd.

    Wbrew pozorom leasingobiorca nie jest tym zaskakiwany, o ile przeczytał
    podpisywaną umowę leasingu wraz z cennikiem.

    A jakaś tam praca, związana ze wskazaniem posiadacza, jest wykonywana.
    Kwestią do dyskusji może być tylko wartość tej pracy.

    Piotrek

  • 7. Data: 2011-07-12 10:55:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 11 Jul 2011 00:22:55 +0200, Piotrek

    >Wątkotwórcy zapewne chodzi o FV wystawioną przez leasingodawcę
    >leasingobiorcy za wskazanie użytkownika samochodu, któremu fotoradar
    >zrobił zdjęcie.
    Tak, o to chodzi :)

    WAM

  • 8. Data: 2011-07-12 10:56:53
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 11 Jul 2011 10:11:49 +0200, Piotrek

    >Wbrew pozorom leasingobiorca nie jest tym zaskakiwany, o ile przeczytał
    >podpisywaną umowę leasingu wraz z cennikiem.
    Tak, jest to w taryfach prowizji i opłat leasingu więc nie jest to
    zaskoczeniem, zastanawiam się tylko nad księgowaniem a nie nad
    słusznością opłaty na którą się zgodziłem podpisując umowę.

    WAM

  • 9. Data: 2011-07-14 20:44:02
    Od: monse1 <m...@o...pl>

    a który leasing takie faktury wystawia?

  • 10. Data: 2011-07-14 20:57:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-07-14 22:44, monse1 wrote:
    > a który leasing takie faktury wystawia?

    Jak szukałem leasingu dla siebie to sprawdzałem między innymi cenniki i
    kilka firm wystawiało (bardziej to była reguła niż wyjątek).

    W tej chwili już niestety nie pamiętam szczegółów, a nie chce mi się
    szukać. Ale może WAM coś podrzuci.

    Piotrek