  • 1. Data: 2008-01-28 17:31:52
    Temat: faktura VAT, podpis, piczatka
    Od: sd <s...@s...com>

    witam

    chce wyslac fakture VAT do instytucji panstwowej

    czy mozna wyslac taka fakture w formie PDFa mailem?
    czy potrzebna jest pieczatka i podpis na takiej fakturze?

    gdzie moge poczytac o tym?
    co zrobic gdy ta instytucja mowi ze sie boi i nie przyjmie takiej
    faktury bo musi byc podpis i pieczatka?

    sprawa nagla wiec prosze o konkretne odpowiedzi.
    z gory dziekuje

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-01-28 17:33:00
    Temat: Re: faktura VAT, podpis, piczatka
    Od: sd <s...@s...com>

    sd pisze:
    > chce wyslac fakture VAT do instytucji panstwowej

    instytucja samorządowa, budżetowa nad ktora stoi burmistrz.

  • 3. Data: 2008-01-28 17:37:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 28 styczeń 2008 18:31
    (autor sd
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fnl3h8$2kj$1@node2.news.atman.pl>):

    > czy mozna wyslac taka fakture w formie PDFa mailem?

    Nie.

> [...]

    Nie.

    > gdzie moge poczytac o tym?
    > co zrobic gdy ta instytucja mowi ze sie boi i nie przyjmie takiej

    Podpisać się, co Ci szkodzi?

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 4. Data: 2008-01-28 17:43:13
    Od: sd <s...@s...com>

    Tristan pisze:

    > Nie.

    skoro nie moge wyslac mailem to po co to jest?

    > Podpisać się, co Ci szkodzi?

    skoro nie jest potrzebny podpis to czemu mam sie podpisywac?

  • 5. Data: 2008-01-28 17:51:13
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-01-2008 o 18:43:13 sd <s...@s...com> napisał(a):

    > skoro nie moge wyslac mailem to po co to jest?

    > skoro nie jest potrzebny podpis to czemu mam sie podpisywac?

    Musisz wydrukować fakturę samodzielnie, a następnie nie musisz się
    podpisać.
    Jeśli wydrukuje sobie klient, to nie będzie to faktura,
    nawet jeśli się potem na tym czymś podpiszesz Ty.
    Już jasne :) ?

    pozdr,
    tommyz

  • 6. Data: 2008-01-28 18:04:19
    Od: sd <s...@s...com>

    t...@o...pl pisze:

> [...]
    > podpisać.
    > Jeśli wydrukuje sobie klient, to nie będzie to faktura,
    > nawet jeśli się potem na tym czymś podpiszesz Ty.

    powiedzmy ze ja posle mailem ta fakture koledze ktory pracuje tej
    firmie, on ja wydrkuje i zaniesie pani ksiegowej - czyli bez podpisu,
    bez pieczatek.
    bedzie okej?

  • 7. Data: 2008-01-28 18:09:49
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-01-2008 o 19:04:19 sd <s...@s...com> napisał(a):

    > powiedzmy ze ja posle mailem ta fakture koledze ktory pracuje tej
    > firmie, on ja wydrkuje i zaniesie pani ksiegowej - czyli bez podpisu,
    > bez pieczatek.
    > bedzie okej?

    Zadajesz trudne pytania :)

    Fakturę ma wystawić podatnik. Z jakiejś przyczyny fiskus i sądy
    kwestionują faktury wydrukowane z PDF-ów przygotowanych przez podatnika,
    mimo że nie kwestionują faktur wystawianych przez pracowników podatnika,
    nawet jeśli ci pracownicy drukują PDF-y generowane przez system
    komputerowy podatnika.
    Chodzi chyba o to, że powyżej pewnej długości kabli, dane do faktury
    tracą swoją moc sprawczą zamieniania kartki papieru w fakturę.

    pozdr,
    tommyz

  • 8. Data: 2008-01-28 18:15:34
    Od: sd <s...@s...com>

    t...@o...pl pisze:

> [...]
    > Chodzi chyba o to, że powyżej pewnej długości kabli, dane do faktury
    > tracą swoją moc sprawczą zamieniania kartki papieru w fakturę.

    robilem rozeznanie wsrod firm, w jednej firmie gdzie wspolpraca z
    klientem odbywa sie poprzez kable faktury wysylane sa wlasnie w formie
    PDFa - jak do tej pory nie bylo zadnych problemow a takich faktur
    wyslano dosc sporo.
    przeciez sie nie da sprawdzic kto wydrukowal fakture:) wiec chyba o to
    chodzi. czyli tak jak pisalem mozna zrobic, z tym ze pani ksiegowa mimo
    wszystko o tym nie wie i wciaz sie boi.

  • 9. Data: 2008-01-28 18:40:24
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-01-2008 o 19:15:34 sd <s...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > przeciez sie nie da sprawdzic kto wydrukowal fakture:) wiec chyba o to
    > chodzi. czyli tak jak pisalem mozna zrobic, z tym ze pani ksiegowa mimo

    Alez ja nie przeczę że to da się zrobić i że tak sie robi,
    nawet nie przeczę że co bardziej życiowi kontrolerzy mogą uprzejmie o to
    nie pytać.
    Ja tylko przeczę że tak jest ok względem tego co aktualnie stanowi
    przepisy "prawa".

    pozdr,
    tommyz

  • 10. Data: 2008-01-28 18:48:58
    Od: sd <s...@s...com>

    t...@o...pl pisze:

> [...]
    > nie pytać.
    > Ja tylko przeczę że tak jest ok względem tego co aktualnie stanowi

    a mi chodzi o to ze nie da sie zweryfikowac skad pochodzi taka faktura
    wiec to bubel jakis jest chyba ?:P