  • 1. Data: 2002-12-30 11:21:35
    Temat: Likwidacja działalności gospodarczej?
    Od: "Futrzak" <n...@a...umcs.lublin.pl>

    Witam
    Jakie dokumenty mam wyslac i do kogo (UG, US, ZUS) likwidujac dzialalnosc
    gospodarcza?

  • 2. Data: 2002-12-30 13:29:57
    Temat: Re: Likwidacja działalności gospodarczej?
    Od: m...@p...onet.pl

    > Witam
    > Jakie dokumenty mam wyslac i do kogo (UG, US, ZUS) likwidujac dzialalnosc
    > gospodarcza?

    Likwidacja działalności, na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych, rodzi następujące obowiązki:

    -opłacenia zaliczki na podatek dochodowy od dochodu z działalności gospodarczej
    za ostatni miesiąc jej prowadzenia,

    -opłacenia zryczałtowanego podatku dochodowego od dochodu z remanentu
    likwidacyjnego (10%)
    Ponieważ likwidacja działalności stanowi okoliczność uzasadniającą konieczność
    sporządzenia i wpisania do księgi spisu z natury.

    Poza tym trzeba zawiadomić urząd gminy o zaprzestaniu prowadzenia działalności.

    Złożyć do US oświadczenie o zaprzestaniu prowadzenia działalności podlegającej
    opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, na którego podstawie którego
    zostaniesz wykreślony z rejestru podatników VAT (wypełnić formularz VAT-Z)

    Ważne abyś wyrejestrował się z ewidencji ZUS. W razie niezgłoszenia
    zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej, ZUS będzie w dalszym ciągu
    naliczał składki na ubezpieczenie społeczne, według ostatnio złożonej
    deklaracji. :( druki ZUS, ZWPA -wyrejestrowanie płatnika składek.

    W GUS trzeba wypełnić formularz RG-2 - otrzymamsz wówczas pismo z wykreśleniem
    z rejestru.

    pozdrawiam, M.Y.

  • 3. Data: 2002-12-30 14:03:17
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > zostaniesz wykreślony z rejestru podatników VAT (wypełnić formularz VAT-Z)

    a jeśli podatek dochodowy płacę w innym urzędzie niż VAT to na jakim
    formularzu składam informację do US od podatku dochodowego ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-01-03 22:16:00
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze p...@i...usun_spam.pl:

    > podlegającej
    >
    > a jeśli podatek dochodowy płacę w innym urzędzie niż VAT to na jakim
    > formularzu składam informację do US od podatku dochodowego ?

    Wtedy do VAT składasz VAT-Z a do sowjego US według miejsca zamieszkania
    (dochodówka) składasz nip-3 plus pismo informujące podatek dochodowy o
    zakończeniu DG.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
    Blaise Pascal

  • 5. Data: 2003-01-10 09:38:09
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > a jeśli podatek dochodowy płacę w innym urzędzie niż VAT to na jakim
    > formularzu składam informację do US od podatku dochodowego ?

    Kiedys ie bylo zadnego...
    na zakpczenie trzeba sporzadzic remanent likwodacyjny i na moj chlopski
    rozum
    to wlasnie o tym trzeba powiadomic US(PIT)

    Trzeba tez zaktualizowac NIP - bo tam jest napisane ze podatnik rowadzi DG.

    Boguslaw