  • 1. Data: 2010-07-14 11:12:19
    Temat: Likwidacja s.c. - aport towarów handlowych i Śtrw. do innych własnych DG.- jak ?
    Od: "r...@p...net" <r...@p...net>

    Witam

    Likiwduje s.c. - po 50% ze wspolniekim.
    Towary i śr.trwale ktore mamy na stanie chcemy wnieść do:
    - ja do drugiej s.c.
    - wspolnik - do wlasnej jednoosobowej DG.

    pytania mam takie czy:
    1) - musimy zachowywać proporcje wartosci aportowanego towaru zgodnie z
    wlasnoscią spółki ( udzialy 50% ) czy ja moge aprotowac 30tys a kolega 60
    tys ?- bez konsekwencji podatkowych -dodatkowych?
    2) - czy dobrze rozumiem ze- aporotowany towar przenosze ( jakims wydaniem
    zewnetrznym Wz), Wz wpisuje na renament (poczatkowy) s.c. do ktorej
    aportuje towar - i nie od aoportowanej kowty nie place ani VAT ani Dg w
    likwidowanej s.c. ?
    a jednoczesnie nie stanowi to tez kosztow s.c. do ktorej aportuje ?
    podatki place dopiero gdy towar sprzedam z nowej firmy ?

    w necie znalazalem duzo tematow na temat wnoszenia dg do s.c. ale z s.c.
    do s.c nic :))
    prosze o pomoc

    RP.
    emial: r...@p...net
    gg: 5430

  • 2. Data: 2010-07-15 18:51:37
    Od: "r...@p...net" <r...@p...net>

    nie wiecie nic w moim temacie ?

  • 3. Data: 2010-07-16 21:55:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jul 2010, r...@p...net wrote:

> [...]
    > wlasnoscią spółki ( udzialy 50% ) czy ja moge aprotowac 30tys a kolega 60 tys
    > ?- bez konsekwencji podatkowych -dodatkowych?

    IMVHO bez konsekwencji się nie da.
    Art.8 ustawy o dochodowym.

> [...]
    > towar - i nie od aoportowanej kowty nie place ani VAT ani Dg w likwidowanej

    Krótko mówiąc, ten towar i ST mają stanowić "zorganizowaną część
    przedsiębiorstwa". Zakładając że tak to wygląda, IMVHO tak - tj.
    jakby na mnie trafiło *i* SC podlegała likwidacji w opisany sposób,
    tak bym zrobił. Za to co wymyśli naczelnik Twojego US nie odpowiadam ;)

    > a jednoczesnie nie stanowi to tez kosztow s.c. do ktorej aportuje ?

    Nie stanowi, bo stanowi "wkład".
    IMVHO tu kłania się zasada ogólna: "towar nie jest kosztem do momentu
    zbycia, stanowi majątek podatnika".
    To, że przy KPiR *chwilowo* bywa zaliczany w KUP (do najbliższego
    remanentu) wynika ze stosowania pewnego uproszczenia.

    > podatki place dopiero gdy towar sprzedam z nowej firmy ?

    Ale dzięki "zdjęciu" ze stanu remanentowego wartość zakupu towaru
    stanie się w tym momencie (no dobra - przy KPiR z zaokrągleniem
    "do najbliższego remanentu") - kosztem.

    > w necie znalazalem duzo tematow na temat wnoszenia dg do s.c. ale z s.c. do
    > s.c nic :))

    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-07-25 19:15:29
    Od: "r...@p...net" <r...@p...net>

    Dnia 16-07-2010 o 23:55:37 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > jakby na mnie trafiło *i* SC podlegała likwidacji w opisany sposób,
    > tak bym zrobił. Za to co wymyśli naczelnik Twojego US nie odpowiadam ;)

    wrzuce bo moze sie komuś sprzyda:
    nowelizacja ustawy o vat 15/03/2010 - aport jes trakotwany jak sprzedaz
    dla VAT
    niestety braklo mi 4 miesiecy do