  • 1. Data: 2010-07-13 06:21:38
    Temat: Zawieszenie działalności a wpływy na konto.
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie.
    Prowadzona jest DG, ryczłt, VAT-owiec - sprzedaż na allegro.
    Chce zawiesić działalność np na 1 miesiąc - sierpień.
    Ustawiam tak sprzedaż, że ostatnim dniem sprzedaży jest 31 lipca,
    później przez cały miesiąc nie sprzedaję nic.

    Niestety/stety muszę założyć, że będę miał przelewy na konto za zakończone
    aukcje,
    zaległe niezapłacone aukcje - w sierpniu.

    Czy to nie jest jakimś problemem w świetle zawieszenia, czyli nie prowadzę
    działalności,
    lecz za zakończone wcześniej aukcję - mam wpływy w sierpniu?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-07-13 06:32:22
    Temat: Re: Zawieszenie dzia?alno?ci a wp?ywy na konto.
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-07-13 08:21, Grzes pisze:

    > Prowadzona jest DG, rycz?t, VAT-owiec - sprzeda? na allegro.
    > Chce zawiesi? dzia?alno?? np na 1 miesi?c - sierpie?.
    > Ustawiam tak sprzeda?, ?e ostatnim dniem sprzeda?y jest 31 lipca,
    > p?niej przez ca?y miesi?c nie sprzedaj? nic.
    >
    > Niestety/stety musz? za?o?y?, ?e b?d? mia? przelewy na konto za zako?czone
    > aukcje,
    > zaleg?e niezap?acone aukcje - w sierpniu.
    >
    > Czy to nie jest jakim? problemem w ?wietle zawieszenia, czyli nie prowadz?
    > dzia?alno?ci,
    > lecz za zako?czone wcze?niej aukcj? - mam wp?ywy w sierpniu?

    "
    Zgodnie z art. 14a ustawy o swobodzie działalności gospodarczej nie
    wolno mu w tym czasie wykonywać działalności gospodarczej i uzyskiwać z
    niej przychodów (zakaz dotyczy pozarolniczej działalności gospodarczej).
    Natomiast może dokonywać czynności niezbędnych do zachowania lub
    zabezpieczenia źródła przychodów. Wolno mu też przyjmować należności
    powstałe przed datą zawieszenia i regulować zaległe zobowiązania.
    Dozwolone jest sprzedawanie własnych środków trwałych i wyposażenia.
    Przedsiębiorca może też, a często nawet musi, uczestniczyć w
    postępowaniach sądowych, podatkowych i administracyjnych związanych z
    zawieszoną działalnością oraz wywiązywać się z ustawowych obowiązków
    (np. uiścić opłaty za korzystanie ze środowiska, mimo że termin
    rozliczeń przypada na okres zawieszenia).
    "

    --
    spp

  • 3. Data: 2010-07-13 06:38:37
    Temat: Re: Zawieszenie działalności a wpływy na konto.
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro@NOSPAM_innersoft.pl>

    Użytkownik "Grzes" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > działalności,
    > lecz za zakończone wcześniej aukcję - mam wpływy w sierpniu?

    Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej:

    Do zawieszenia działalności gospodarczej mają zastosowanie następujące
    reguły:
    . zawiesić działalność może tylko przedsiębiorca, który nie zatrudnia
    pracowników,
    . przedsiębiorca, który zawiesił działalność, nie może wykonywać
    działalności gospodarczej i osiągać bieżących przychodów z tej działalności.
    Przedsiębiorca ma prawo wykonywać wszelkie czynności niezbędne do zachowania
    lub zabezpieczenia źródła przychodów. Wolno mu przyjmować należności i ma
    obowiązek regulować zobowiązania, jeżeli powstały przed datą zawieszenia
    wykonywania działalności gospodarczej. Wolno mu też zbyć własne środki
    trwałe i wyposażenie.
    . przedsiębiorca może zawiesić działalność na okres nie krótszy niż 1
    miesiąc i nie dłuższy niż 24 miesiące,
    . w okresie zawieszenia działalności przedsiębiorca może zostać poddany
    kontroli na zasadach przewidzianych dla przedsiębiorców wykonujących
    działalność gospodarczą.
    Darek

  • 4. Data: 2010-07-13 08:36:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Dariusz Domagała pisze:
> [...]
    > . w okresie zawieszenia działalności przedsiębiorca może zostać poddany
    > kontroli na zasadach przewidzianych dla przedsiębiorców wykonujących

    To są suche fakty, a czy ktoś przeżył kontrolę związaną z
    zawieszeniem? Czy na przykład w czasie zawieszenia trzeba likwidować
    stronę internetową firmy? Pytań jest wiele, sucha ustawa niewiele pomaga.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-07-13 08:41:36
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-07-13 10:36, Liwiusz pisze:

    > To są suche fakty, a czy ktoś przeżył kontrolę związaną z zawieszeniem?
    > Czy na przykład w czasie zawieszenia trzeba likwidować stronę
    > internetową firmy? Pytań jest wiele, sucha ustawa niewiele pomaga.

    A na przykład po co likwidować skoro "przedsiębiorca ma prawo wykonywać

  • 6. Data: 2010-07-13 08:45:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > A na przykład po co likwidować skoro "przedsiębiorca ma prawo wykonywać
    > wszelkie czynności niezbędne do zachowania lub zabezpieczenia źródła
    > przychodów"?

    Może dlatego, że - w myśl polskiej DG - poszukiwanie klientów jest
    prowadzeniem działalności gospodarczej?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-07-13 08:49:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-07-13 10:45, Liwiusz pisze:

    > Może dlatego, że - w myśl polskiej DG - poszukiwanie klientów jest
    > prowadzeniem działalności gospodarczej?

    Fakt.
    Trzeba więc zdjąć szyld, wszelkie reklamy usunąć lub zamalować, wypisać
    się też z Panoramy Firm, PKT czy googli a może nawet całego internetu. ;)

    --
    spp

  • 8. Data: 2010-07-13 09:22:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Fakt.
    > Trzeba więc zdjąć szyld, wszelkie reklamy usunąć lub zamalować, wypisać
    > się też z Panoramy Firm, PKT czy googli a może nawet całego internetu. ;)

    Kiedyś ZUS przyjmował zawieszenia działalności, a po latach się z
    tego wycofywał. Kto wie, może za 8 lat ZUS będzie miał przykazane, że
    firma, która nie skasowała swojej strony www cały czas działalność
    prowadziła? Wiadomo przecież, że równowaga budżetowa jest ważniejsza niż
    jakieś prawa konstytucyjne i inne przepisy :( A równowagę tę z roku na
    rok będzie trudniej.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-07-13 10:27:12
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-07-13 11:22, Liwiusz pisze:

    > Kiedyś ZUS przyjmował zawieszenia działalności, a po latach się z tego
    > wycofywał.

    OIDP w ZUS nie było nigdy możliwości zawieszenia działalności aczkolwiek
    niektórym wydawało się, że skoro w US zawiesili to automatycznie ZUS-u
    dotyczą te same zasady. :(

    --
    spp

  • 10. Data: 2010-07-13 10:41:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 13-07-2010 12:27, spp pisze:

    > OIDP w ZUS nie było nigdy możliwości zawieszenia działalności aczkolwiek
    > niektórym wydawało się, że skoro w US zawiesili to automatycznie ZUS-u
    > dotyczą te same zasady. :(

    A jak się zawieszało działalność w US zanim wprowadzono obecne przepisy,
    oświeć mnie, proszę. Na podstawie którego przepisu?
    Bo jak sięgam pamięcią, zawieszenie w US było tylko dla kartowiczów, ze
    względu na szczególne zasady opłacania podatku.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813