  • 1. Data: 2008-05-31 16:14:07
    Temat: Limit 50 faktur a zwolnienie z kasy fizkalnej
    Od: Daniel Jaworski <d...@p...fm>

    Czytam sobie Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2007 r.
    w sprawie kas rejestrujących Dz. U. z dnia 28 grudnia 2007 r. Nr 245,
    poz. 1807 <http://podatki.pl/akty/201207.htm>.

    W par. 2 jest napisane: "Zwalnia się do dnia 30 czerwca 2008 r. z
    obowiązku ewidencjonowania sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w
    załączniku do rozporządzenia.".

    W wspomnianym załączniku w części "II. Sprzedaż dotycząca szczególnych
    czynności" znajduje się pozycja 35:

    Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności
    gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, o ile łącznie zostaną spełnione
    następujące warunki: ^2)
    1) każde świadczenie usługi dokonane przez podatnika jest dokumentowane
    fakturą, w której zawarte są w szczególności dane identyfikujące odbiorcę;
    2) liczba wszystkich dokonanych operacji świadczenia usług, o których
    mowa w pkt 1, w 2007 r. nie przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców
    tych usług w tym okresie była mniejsza niż 20 ^3)

    Przez ^x) oznaczyłem przypisy do tekstu, które zamieszczam poniżej:
    ^2) Nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych
    usług (sprzedaży towarów) przed dniem 1 stycznia 2008 r.
    ^3) Dotyczy również podatników rozpoczynających w pierwszej połowie 2008
    r. wykonywanie sprzedaży, z tym że liczba wszystkich dokonanych operacji
    świadczenia usług, o których mowa w poz. 35 załącznika, w pierwszej
    połowie 2008 r. nie przekroczy odpowiednio 25, a liczba odbiorców tych
    usług - 10.

    I teraz pytanie -- skoro wg. przypisu ^2) zwolnienie z obowiązku
    ewidencjonowania czynności wymienionych w poz. 35 załącznika nie dotyczy
    podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych usług (sprzedaży
    towarów) przed dniem 1 stycznia 2008 r. -- to jakim cudem (w warunku 2
    poz. 35 liczy się liczbę operacji dokonanych w 2007 r., czyli przed 1
    stycznia 2008 r.

    P.S. Na grupie przewijała się kilka razy informacja o zwolnieniu z
    konieczności rejestrowania za pośrednictwem kasy (i tym samym posiadania
    kasy) transakcji przeprowadzanych za pośrednictwem Internetu z
    płatnością na konto. Nie mogę się doszukać nic na ten temat. Czy to
    tylko taka "urban legend"?

    Pozdrawiam!

    --
    Daniel

  • 2. Data: 2008-05-31 16:17:10
    Temat: Re: Limit 50 faktur a zwolnienie z kasy fiskalnej
    Od: Daniel Jaworski <d...@p...fm>

    Przepraszam za wyjątkowo niefortunna literówkę w temacie oryginalnego
    posta.

    Wszystko sprawdziłem, tylko nie temat.

    --
    Daniel

  • 3. Data: 2008-05-31 18:07:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Daniel Jaworski w <news:g1rt8c$hdf$1@news.interia.pl>:

    > Czytam sobie Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2007 r.
    > w sprawie kas rejestrujących Dz. U. z dnia 28 grudnia 2007 r. Nr 245,
    > poz. 1807 <http://podatki.pl/akty/201207.htm>.
    [...]
> [...]

    > towarów) przed dniem 1 stycznia 2008 r. -- to jakim cudem (w warunku 2
    > poz. 35 liczy się liczbę operacji dokonanych w 2007 r., czyli przed 1

    § 1. Rozporządzenie określa:
    1) zwolnienia na czas określony niektórych grup podatników oraz
    niektórych czynności z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Teraz jaśniej?

    Kolejna pozycja załącznika...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-05-31 18:49:23
    Od: Daniel Jaworski <d...@p...fm>

    'Tom N' wrote:
> [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^
    > należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących

    OK.
    Zatem w przypisie ^2 chodzi o EWIDENCJONOWANIE, a w warunku 2 o
    SPRZEDAŻ. Wobec czego można pogodzić niezajście ^2 z zajściem 2, jeżeli
    w 2007 wystąpiła sprzedaż nieewidencjonowana. Tak?

    > Kolejna pozycja załącznika...

    Istotnie...
    Przepraszam za zamieszanie :-). Wszystko jest jak na dłoni.

    Pozdrawiam!

    --
    Daniel

  • 5. Data: 2008-05-31 19:29:29
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Daniel Jaworski w <news:g1s6bf$u21$1@news.interia.pl>:

    > [...]

    > OK.
    > Zatem w przypisie ^2 chodzi o EWIDENCJONOWANIE, a w warunku 2 o
    > SPRZEDAŻ.

    A brak sprzedaży to jak byś chciał ewidencjonować? ;P

    > Wobec czego można pogodzić niezajście ^2 z zajściem 2, jeżeli
    > w 2007 wystąpiła sprzedaż nieewidencjonowana. Tak?

    Może napiszę krótko, bo widzę, że tendencja do komplikowania wzrasta :)

    Jeżeli _nie miał obowiązku ewidencjonowania przy użyciu kasy_ w 2007 i w tym
    2007 zidentyfikowanych klientów (osób fizycznych nieprowadzących DG) miał
    _maks. 19_ i wystawił tym klientom (obowiązkowo) _maks. 50 faktur_, to pod
    zwolnienie podpada.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-05-31 19:38:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 May 2008, Daniel Jaworski wrote:

> [...]
    > SPRZEDAŻ. Wobec czego można pogodzić niezajście ^2 z zajściem 2, jeżeli
    > w 2007 wystąpiła sprzedaż nieewidencjonowana. Tak?

    Nie odwracaj kota ogonem :]
    Chodzi o to, że *jeśli już ktoś podpadł pod kasę*, to owo zwolnienie
    nie ma zastosowania.
    W odróżnieniu od np. zwolnienia transakcji dla których płatność następuje
    na konto, które są zwolnione z obowiązku ewidencjonowania MIMO że ktoś
    już się na kasę załapał! (oczywiście nie licząc wyjątków niezwolnionych).

    pzdr, Gotfryd