  • 1. Data: 2009-04-24 10:21:12
    Temat: faktury korygujace/ewidnecja vat
    Od: " autor" <n...@g...pl>

    Witam!
    Co sie robi z fakturami korygujacymi, tworzy sie dla nich nowa
    ewidnecje o nazwie np ewidnecja korekty vat, ktora zawiera informacje
    o tym czy podatek nalezny/naliczony ulegl obnizeniu czy podwyzszeniu.
    I generuje na jej podstawie korekte vat-7 ?
    Np sprzedazy dokonano w lipcu, w lipcu faktura podszla do ewidnecji sprzedazy vat
    w sierpniu wystawiono fakture korygujaca, czy ta faktura korygujaca idzie do
    ewidnecji w miesiacu siepien czy lipiec?
    Kurde co szukam na google to tylko pokazuja mi sie wyniki ksiegowania na
    kontach w PK lub w ksiedze.

  • 2. Data: 2009-04-24 10:36:26
    Temat: Re: faktury korygujace/ewidnecja vat
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik " autor" <n...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:gss3qo$cf0$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > ewidnecje o nazwie np ewidnecja korekty vat, ktora zawiera informacje
    > o tym czy podatek nalezny/naliczony ulegl obnizeniu czy podwyzszeniu.

    nie ma potrzeby tworzenia odrębnej ewidencji dla korekt

> [...]
    > do
    > ewidnecji w miesiacu siepien czy lipiec?

    to zalezy od przyczyny korekty - podaj więcej informacji

    pozdr,
    m.w.

  • 3. Data: 2009-04-24 10:44:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 24 Apr 2009 10:21:12 +0000, autor napisał(a):

> [...]
    > o nazwie np ewidnecja korekty vat, ktora zawiera informacje o tym czy
    > podatek nalezny/naliczony ulegl obnizeniu czy podwyzszeniu. I generuje

    Ewidencja ma być taka aby można było na jej podstawie wypełnić deklarację
    i zapłacić podatek. Czy będzie jedna czy kilka to twój wybór.

> [...]
    > siepien czy lipiec? Kurde co szukam na google to tylko pokazuja mi sie
    > wyniki ksiegowania na kontach w PK lub w ksiedze.

    To zależy od przyczyny korekty. Np

    1. cena była 2000 wystawiono fakturę na 1900 - korekta księgowana w
    miesiącu sprzedaży

    2. Cena była 2000. Z powodu wady reklamacji jakości obniżono cenę na 1900
    - korekta księgowana w miesiącu obniżenia ceny.

  • 4. Data: 2009-04-25 10:11:51
    Od: " wspolna-flaszka.pl" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > To zaleĹźy od przyczyny korekty. Np
    >
    > 1. cena byĹ&#65533;a 2000 wystawiono fakturÄ&#65533; na 1900 - korekta
    ksiÄ&#65533;gowana w
    > miesiÄ&#65533;cu sprzedaĹźy
    >
    > 2. Cena byĹ&#65533;a 2000. Z powodu wady reklamacji jakoĹ&#65533;ci obniĹźono
    cenÄ&#65533; na 1900
    > - korekta ksiÄ&#65533;gowana w miesiÄ&#65533;cu obniĹźenia ceny.

    a czy sa jeszcze jakies przypadki?
    (uwzgleniajac pomylke, upust, zwrot towaru)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-04-25 17:40:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 25 Apr 2009 10:11:51 +0000, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

    > a czy sa jeszcze jakies przypadki?

    Ogólnie rzecz biorąc:

    1. jeśli wystawienie faktury korygującej wynika z błędnego wystawienia
    faktury pierwotnej, to księgujemy korektę w miesiącu wystawienia faktury
    korygowanej,

    2. jeśli wynika z jakiegoś zdarzenia które miało miejsce później, to
    księgujemy w miesiącu wystawienia korekty, czyli w miesiącu tego zdarzenia

    > (uwzgleniajac pomylke, upust, zwrot towaru)

    pomyłka - 1
    upust - 2
    zwrot towaru -2

  • 6. Data: 2009-04-27 05:18:48
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 24 Apr 2009 10:44:11 +0000 (UTC), jureq napisał(a)
    w:<news:gss55r$j8v$1@news.onet.pl>:

    > 1. cena była 2000 wystawiono fakturę na 1900 - korekta księgowana w
    > miesiącu sprzedaży

    Co zrobić, gdy miesiąc już zamknięty, księga wydrukowana i podatek
    odprowadzony?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 7. Data: 2009-04-27 05:46:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 07:18:48 +0200, Szerr napisał(a):

    > Co zrobić, gdy miesiąc już zamknięty, księga wydrukowana i podatek
    > odprowadzony?

    Korekta w rejestrze, korekta deklaracji z wyjaśnieniem, czynny żal,
    dopłata z odsetkami.